Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Sāpīgi skatīties jeb miljonus vērts superauto «cieš» drošības testos

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Koenigsegg

Nelielais zviedru uzņēmums Koenigsegg, kas ražo «lielas» mašīnas, nav izņēmums, ja runa ir par tā produkcijas atbilstību pasažieru drošības prasībām.

Šā iemesla dēļ Koenigsegg nākas īstenot tādus pašus drošības testus kā lielajiem autobūves koncerniem. Un saprotams, ka tos vērot ir krietni vien sāpīgāk nekā redzēt, kā pret nekustīgu šķērsli ar 64 kilometriem stundā triecas kāda, piemēram, Dacia Sandero.

THANK YOU FOR 1 MILLON FOLLOWERS! Thats SMASHING! ?

A post shared by Koenigsegg (@koenigseggautomotive) on

Tomēr tagad, atzīmējot miljonā sekotāja pierakstīšanos Koenigsegg Instagram kontam, zviedru uzņēmums ir samontējis un publicējis drošības testu video, kurā 2,1 miljonu eiro vērtā hibrīdmašīna Regera (pareizāk sakot, montāžas procesā iestrēgusi tās versija) tiek dauzīta ar veseri, dažādi mocīta, saņem triecienus no priekšas, no aizmugures un no sāniem, kā arī nevīžīgi tiek braukta pāri apmalītēm un citiem ceļa nelīdzenumiem.

Ja gribas, lai visi 80 Regera pircēji būtu gandarīti, ka iegādājušies ne tikai ātru, bet arī drošu auto, bez tā acīmredzot iztikt nevar.

Raksta foto
Foto: Koenigsegg

Regera uz priekšu dzen 5 litru V8 turbomotora un trīs elektromotoru kombinācija, kas kopā attīsta vairāk nekā 1500 zirgspēkus un vairāk nekā 2000 Nm griezes momentu. Spēka agregāta īpatnējās uzbūves dēļ mašīnai ir tikai viens pārnesums, kas dod iespēju līdz 400 km/h paātrināties nepilnās 20 sekundēs, bet sprintu starp 150 un 250 km/h - 3,2 sekundēs.

Kāds ir Regera maksimālais ātrums, pagaidām vēl nav noskaidrots, taču var piebilst, ka uz slēgtas šosejas Nevadas štatā Koenigsegg testu pilotam Niklasam Liljam izdevās veikt divus ārkārtīgi ātrus braucienus ar citu Koenigsegg modeli - Agera RS. Pirmajā no tiem Lilja sasniedza 436,45 km/h, bet otrajā braucienā - 457,53 km/h.

Uz augšu