Katra ceturtā skolotāja audzēknis ir piedalījies kādās programmēšanas sacensībās. Visbiežāk tā ir Latvijas informātikas olimpiāde, «Bebrs», «CleverCode», «Paskāla ritenis» u.c. Starp būtiskākajiem iemesliem, kāpēc skolēni nepiedalās šāda veida sacensībās, aptaujātie izceļ nepietiekamo skolēnu zināšanu līmeni (36%), skolēnu intereses un laika trūkumu – attiecīgi 20% un 19%.
Aptaujas rezultāti liecina, ka specializēti metodiskie materiāli, kur būtu iekļauti gan praktiski programmēšanas uzdevumi, gan arī to atrisinājumi, varētu dažādot datorikas / informātikas mācību saturu. Tāpat skolotāji uzsvēra nepieciešamību pēc mācību līdzekļa, kurā būtu iespējams apgūt dažādu programmēšanas valodu pamatus.
«79% skolotāju ir pārliecināti, ka papildu mācību un informatīvie materiāli skolēniem radītu vēlmi iesaistīties programmēšanas fakultatīvajās nodarbībās, šobrīd sadarbībā ar mācībspēkiem un IKT nozares uzņēmumiem esam uzsākuši metodiskā materiāla izstrādi. Tas būs noderīgs palīgs skolēniem un skolotājiem, palīdzot apgūt programmēšanas pamatus, kā arī sagatavoties informātikas olimpiādēm. Tieši sekmīga piedalīšanās olimpiādē var būt labs solis tālākā karjerā, jo daļa skolēnu, pateicoties saviem rezultātiem, saņēmuši stipendiju un iespēju studēt pasaules prestižākajās universitātēs,» uzsver S. Bāliņa.
Atbildot uz jautājumu, kas varētu motivēt skolotājus vairāk iesaistīt skolēnus ar informātiku / programmēšanu saistītās sacensībās, 28% norāda uz nepieciešamību dažādot mācību saturu, katrs ceturtais aptaujātais vēlētos saņemt lielāku atbalstu šādu sacensību rīkošanā. Skolotāji norāda, ka interaktīvu ar programmēšanu saistītu konkursu rīkošana, ekskursijas IKT nozares uzņēmumos un IKT speciālistu vieslekcijas skolās varētu piesaistīt skolēnus piedalīties programmēšanas sacensībās. Tāpat jau trešo mācību gadu skolās tiek mācīta datorika, jau no pirmās klases skolēniem attīstot algoritmisko domāšanu un veidojot priekšstatu par IKT profesijām.
Aptauju organizēja LIKTA sadarbībā ar izglītības projektu «Start IT», Latvijas informātikas skolotāju asociāciju un Skolotajs.lv. Aptaujā piedalījās 225 informātikas un datorikas skolotāji no visas Latvijas.