Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Pirmais auto EuroNCAP vēsturē, kura drošība novērtēta ar 0 zvaigznēm

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: EuroNCAP

Eiropas jauno automobiļu novērtēšanas programmas EuroNCAP eksperti nupat ir noslēguši kārtējo testu sēriju un atklājuši, ar kādiem rezultātiem dažādus sadursmju testus izturējuši 15 jauni automobiļi.

Jaunākajā testā EuroNCAP eksperti savās laboratorijās un poligonā pārbaudīja Alfa Romeo Giulietta, 6. sērijas BMW, Dacia Duster, DS 3, Fiat Punto, Ford C-Maх, Ford Grand C-Max, Hyundai Kona, Jaguar F-Pace, Kia Stinger, Kia Stonic, MG ZS, Opel Karl, Toyota Aygo, Toyota Yaris.

Skaidrs, ka katra auto sniegtā drošības pakāpe ir citādāka, taču uz visu šo automobiļu fona īpaši izceļas Fiat Punto. Tas ir pirmais auto, kam EuroNCAP eksperti nav varējuši piešķirt nevienu zvaigzni, tātad - atstājuši bez vērtējuma.

EuroNCAP eksperti norāda, ka Fiat Punto spēja pasargāt pieaugušos pasažierus un bērnus tam varētu nodrošināt apmēram divas zvaigznes. Taču itāļu automobilim nav nekādu papildu drošības sistēmu, piemēram, ātruma ierobežotāja vai sensoru, kas brīdinātu par neaizsprādzētām drošības jostām aizmugurējā sēdeklī. Saskaņā ar EuroNCAP izmantotajiem vērtēšanas kritērijiem bez tiem labu rezultātu iegūt nevar, ziņo Motor.ru.

Piemēram, par pasažieru aizsardzību frontāla trieciena gadījumā Punto saņēmis vien 19,7 balles jeb 51% no iespējamā apjoma, jo pastāv augsts krūškurvja traumatisma risks. Tāpat auto nesniedz pietiekamu krūškurvja aizsardzību arī triecienā pret deformējamu šķērsli, triecienā pret nekustīgu šķērsli ar pilnu pārklājumu, kā arī triecienā no sāniem. Mašīnai raksturīga arī vāja pasažieru aizsardzība gadījumos, ja trieciens ir no aizmugures, proti, pastāv ievērojams kakla traumu risks.

Raksta foto
Foto: EuroNCAP

Par bērnu aizsardzību Punto saņēmis 21,4 balles jeb 43 procentus no iespējamā. Frontālā triecienā aizsardzība novērtēta kā pietiekama, taču triecienā no sāniem - kā zema. Arī gājēju aizsardzības testā auto saņēmis tikai 22,2 balles jeb 52 procentus no iespējamā to apjoma.

Raksta foto
Foto: EuroNCAP

Citiem auto testos klājies labāk. Testu rezultātā ar trim zvaigznēm novērtēti MG ZS, Dacia Duster, Kia Stonic, Toyota Aygo, Alfa Romeo Giulietta, Ford C-MAX, Grand C-MAX, Opel Karl un DS 3. Jāpiebilst gan, ka ar papildaprīkojumā pieejamajām drošības sistēmām Aygo iegūst 4 zvaigznes, bet Stonic - piecas.

Raksta foto
Foto: EuroNCAP

Reitinga līderi, kas novērtēti ar piecām zvaigznītēm, savukārt ir Hyundai Kona, Kia Stinger, BMW 6. sērija, Jaguar F-Pace un Toyota Yaris.

Raksta foto
Foto: EuroNCAP

Iepriekšējo jauno modeļu reitingu EuroNCAP prezentēja novembrī. Toreiz testētie Citroen C3 Aircross, Mitsubishi Eclipse Cross, Opel Crossland X, Seat Arona, Skoda Karoq, Volvo XC60, VW Polo un VW T-Roc saņēma piecas zvaigznes.

Raksta foto
Foto: EuroNCAP
Uz augšu