Losandželosas automobiļu izstādē 1.decembrī pasaules pirmizrādi piedzīvos visnotaļ revolucionārais Infiniti QX50.
Infiniti atklāj sava «mainīgā» dzinēja raksturlielumus
Revolucionārs šis auto ir tādēļ, ka zem motora pārsega tam atrodas iekšdedzes dzinējs ar mainīgu kompresijas pakāpi. Vēl pirms dažām dienām publiskajā telpā nekādas informācijas par to nebija, taču pāris dienas pirms modeļa pirmizrādes japāņi atklājuši jaunā benzīna turbomotora parametrus.
Spēka agregāta maksimālā jauda ir 268 ZS pie 5600 apgriezieniem minūtē, savukārt maksimālais griezes moments tiek sasniegts pie 4400 kloķvārpstas apgriezieniem minūtē un ir 380 Nm. Cienījami rādītāji, kas sola labu dinamiku, taču tas šajā gadījumā pat nav galvenais.
Pasaulē pirmais komerciāli ražotais mainīgas kompresijas iekšdedzes dzinējs ir ar turbokompresoru un 2 litru darba tilpumu. Ja precīzi, tad darba tilpums atkarībā no situācijas mainās no 1997 kubikcentimetriem līdz 1970 cm3. Pirmajā gadījumā kompresijas pakāpe jeb cilindra darba tilpuma attiecība pret degkameras tilpumu ir 8:1. Šajā gadījumā motoram raksturīgi visaugstākie veiktspējas rādītāji. Otrā gadījumā kompresijas pakāpe ir 14:1 un, pietuvojoties dīzeļdzinējiem raksturīgajam lielumam, motors kļūst maksimāli efektīvs. Jāpiebilst, ka motors var strādāt ar jebkuru kompresijas pakāpi starp šiem robežlielumiem.
Tāpat jāpiebilst, ka motors spēj strādāt gan parastajā, gan Atkinsona ciklā, kas raksturīgs hibrīdautomobiļiem augstās efektivitātes dēļ. Tāpat jaunais turbomotors pēc vajadzības spēj pārslēgties starp degvielas tiešo un daudzpunktu iesmidzināšanu, lai rastu iespējami labāko balansu starp veiktspēju un efektivitāti.
Konkrētus degvielas patēriņa rādītājus Infiniti gan vēl nemin, taču norāda, ka priekšpiedziņas QX50 būs par aptuveni 35% ekonomiskāks nekā līdzšinējais QX50 modelis ar V6 motoru. Pilnpiedziņas versijā degvielas patēriņa samazinājums savukārt būšot ap 30 procentiem.