TVNET tests: Toyota Prius Plug-in Hybrid

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Toyota

Pateicoties plašai modernizācijai, elektrību no mājas štepseļa šis hibrīdauto pārvērš elektrizējošā paātrinājumā.

Pirmais darbs, saņemot jauno Prius Plug-in Hybrid izmēģinājuma braucienam, bija pārbaudīt, vai līdzi saņemts arī lādēšanas kabelis. Atvēru bagāžnieku un apstulbu. Kabelis tur, saprotams, bija, bet, izlaidies kā gumijas pitons, aizņēma teju visu bagāžnieku!

Tik sekli bagāžas nodalījumi gadās vien 700 zirgspēku supermašīnām

un arī tad pārsvarā kādā citā automašīnas daļā. Kāpēc tik skopa ceļasomu glabātuve iegadījusies visumā ģimeniskam un ietilpīgam hečbekam? Kā izrādās, jaunajam Plug-in ir gandrīz divas reizes lielāks gaitas akumulators (145 litri bijušo 87 vietā), tāpēc bagāžnieka grīda pacelta par veseliem sešpadsmit centimetriem. Toyota gan apgalvo, ka atlikums joprojām ir 330 litri, taču tas maz ko līdz, ja vien negrasāties hibrīda bagāžniekā vest trīssimt litru apjomīgu plātsmaizi.

Kas tas ir?

Plug-in jeb spraudņa tipa hibrīdauto ļauj uzlādēt gaitas akumulatoru no ārējā avota, piemēram, sadzīves kontaktdakšas, un nelielu ceļa posmu veikt bez iekšdedzes dzinēja iejaukšanās. Prius turpina mulsināt gan ar ārpusgalaktisku dizainu, gan sci-fi grāvēju interjeru. Ar šaurajiem LED starmešiem, kur tuvās gaismas starmeši horizontāli stiepjas tikpat tālu, cik dienasgaitas lampas vertikāli,

Prius atgādina sevišķi ļaunprātīgu kukaini, kaut ko līdzīgu mehāniskam dievlūdzējam,

kurš savās ķetnās gatavs bezkaislīgi izsūkt barības ķēdē zemāk stāvošu radījumu - droši vien kādu franču dīzeli.

Būdams 4,65 m garš, Prius ir visai ietilpīgs, tostarp arī aizmugurē. Uz citu bezcerīgās aizraušanās ar bezizmēra riteņiem fona Prius piecpadsmit collu veltnīši pat izraisa cieņu par tik spītīgu rakstura noturību. Tas nekas, ka dažos rakursos Prius atgādina gadsimta vidus amerikāņu auto - sāni uz āru, riteņi uz iekšu. Toties nebūs jāņem ātrais kredīts, kad pienāks laiks mainīt riepas.

Prius salons, sevišķi priekšējais panelis, joprojām ir Futurama un Zvaigžņu karu kokteilis

ar mīklainiem ekrāniem un naivām pogām. Toyota šo ierīču kompozīciju lepni dēvē par Iconic Human Tech, tā mērķējot uz cilvēkam organiski pielāgotu darba vidi, tomēr atsevišķas detaļas, piemēram, pārnesumu manipulators, drīzāk atgādina ierīci cilvēkveidīgo pērtiķu apmācībai. Deizij, pa kreisi ir D. Un pa labi - B. Laba meitene, še tev banāns.

Raksta foto
Foto: Toyota

Kā tas brauc?

Atšķirībā no Prius parastā, kas patlaban piedzīvo jau ceturto paaudzi, Plug-in pagaidām ir tikai otrā, toties tā ar vērienu pārspēj pirmo. Gaitas akumulatora ietilpība uzlēkusi divkārt (no 4,4 uz 8,8 kWh), elektriskā atdeve - par 83%, jo Toyota patentētā Dual Motor Drive sistēma noteiktos brīžos ļauj pieslēgt piedziņai arī hibrīdiekārtas ģeneratoru, kurš darbojas kā otrs elektromotors.

Bezizmešu sniedzamība ar pilnu uzlādi sasniedz 50 km/h, un ar elektrību vien

Prius tagad var traukties ne vairs nieka 85, bet pat 135 km/h ātrumā

- un tas, ļaudis, ir Porsche Panamera Hybrid līmeņa sniegums!

Raksta foto
Foto: Toyota

Elektropiedziņas maksimālā jauda ir 86 kilovati, tātad tikpat, cik parastam kompaktklases iekšdedzes automobilim, bet Prius jau vēl ir 1,8 litru benzīna motors. Rezultāts ir graujošs.

Pilsētā Prius traucas uz priekšu kā aptracis motociklists, ja vien ļaujat tam vaļu.

Par spīti katastrofālam telpas deficītam pūpē, elektriskais kuģis aizmugurē aprīkots ar dubultu A veida sviru piekari, kas precizē vadāmību un salāgotas amortizācijas dēļ neļauj sasvērties līkumos. Plus zems smaguma centrs, aizmugurē guļošās 120 kg baterijas dēļ. Jāatzīstas, ka vēl nekad sākotnējo skepsi nebija tik ātri nomainījusi slēpta sajūsma par hibrīdautomašīnas kluso, tomēr tik uzstājīgo dinamiku.

Raksta foto
Foto: Toyota

Kamēr gaitas akumulators ir pilns, vidējais degvielas patēriņš arī ir tuvs ražotāja solītajam litram uz 100 km - man bez piepūles iznāca 1,6 l/100 km, turklāt procesā es

pamatīgi sabojāju omu vismaz diviem lieldžipu pavēlniekiem.

Pārbraucis mājās, piespraudu Prius pie vada. Gluži trīs stundās akumulators pilns gan netika, taču uzlādei noteikti nav nepieciešama visa nakts. Galu galā tas nav nekāds elektromobilis.

Raksta foto
Foto: Toyota

Kas to pirks?

Lādējamā Prius fantastiskās dinamikas iedvesmots, izdibināju par to vēl kaut ko. Izrādās, ka tradicionālās apsildes iekārtas vietā tam ir siltumsūknis, kurš bez benzīna dzinēja iedarbināšanas prot uzturēt izdzīvošanai piemērotu temperatūru salonā pat mīnus desmit grādos ārā.

Parastajam Prius laikam nekā tāda nav, bet Plug-in jumtā iebūvēti saules bateriju elementi.

Automašīnai stāvot, saules baterija sāks lādēt gaitas akumulatoru tikai tad, kad pašas akumulators būs pilns, tas nozīmē, ka nekad, vismaz Latvijas klimatā. Braucot lietas kļūst cerīgākas, jo tad Saules sistēmas ķermeņa Nr.1 radiācija tiek transformēta iepildīšanai parastajā 12 voltu borta akumulatorā.

Raksta foto
Foto: Toyota

Un gaisa pretestības koeficients tikai 0,25 vienības. Un CO2 izmeši tikai 22 g uz kilometru. Leduslāči glābti? Jā, ja vien kāds būs gatavs pārmaksāt 10 000 eiro virs parasta Prius cenas. Toyota ikoniskais hibrīdauto jaunākajā versijā ar insektu lukturiem, celuloīda salonu un lielāku bagāžnieku maksā no 26 110 eiro, kamēr Plug-in modelis - 34 260 eiro. Tā kā šis ir Plug-in Premium, tad 36 960 eiro. Džordžam Klūnijam tas, protams, ir nieks, bet mums pārējiem... Jāparauga, kā brauc Hyundai Ioniq.

Toyota Prius Plug-in Hybrid sākuma cena ir 34 250 eiro.

Raksta foto
Foto: Toyota
Uz augšu