Jauno automobiļu novērtēšanas programmas (EuroNCAP) ietvaros jaunākajā testu sērijā eksperti pārbaudījuši astoņus jaunus auto. It visi no tiem uzrādījuši cienījamus rezultātus, un ir novērtēti ar piecām zvaigznītēm.
EuroNCAP pārbaudījuši astoņus jaunus auto; drošākais no tiem - Volvo XC60
Jaunākajos testos EuroNCAP eksperti vērtēja septiņus krosoverus un vienu vieglo auto - Citroen C3 Aircross, Mitsubishi Eclipse Cross, Opel Crossland X, Seat Arona, Skoda Karoq, Volvo XC60, VW T-Roc un VW Polo.
Avots: EuroNCAP
Vislabāk no visiem speciāli sarīkotajā sadursmju sērijā uzstājās Volvo XC60. Zviedru krosovers par priekšā sēdošo aizsardzību frontālā sadursmē saņēma 37,2 balles jeb 98% no iespējamā. Tādējādi šis modelis kļuvis par šā gada drošāko auto, jo pašreizējais rekordists, Alfa Romeo Giulia, kas šajā testā saņēma 37,4 balles (arī 98%), tika testēts 2016.gadā.
Avots: EuroNCAP
Otrs drošākais jaunākajos testos bijis Mitsubishi jaunais krosovers Eclipse Cross. Šī auto spēja pasargāt priekšējos pasažierus novērtēta ar 36,9 ballēm jeb 97% no iespējamā. EuroNCAP ekspertus tai pašā laikā nav apmierinājusi slodze, kāda jāuztver aizmugurējo pasažieru krūšukurvim, ja notiek frontāla sadursme pret šķērsli ar pilnu pārklājumu, raksta Motor.ru.
Avots: EuroNCAP
Nākamās vietas EuroNCAP testā savā starpā sadalīja Polo un T-Roc (abiem 96%), Seat Arona (95%), Škoda Karoq (93%). Opel Crossland X un Citroen C3 Aircross savukārt saņēma 85% no iespējamā baļļu skaita.
Avots: EuroNCAP
Pēdējiem diviem auto EuroNCAP eksperti norāda uz aizsardzības līmeni aizmugurējā pasažiera kaklam, ja trieciens ir no aizmugures. Papildus tam Citroen gadījumā gandrīz visās testu disciplīnās braucēju krūšu kurvja aizsardzība novērtēta kā «pietiekama», savukārt Opel aizmugurējie pasažieri var gūt sāpīgas traumas pilnas frontālas sadursmes gadījumā.
Avots: EuroNCAP
Avots: EuroNCAP
Avots: EuroNCAP