Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

EuroNCAP pārbaudījuši astoņus jaunus auto; drošākais no tiem - Volvo XC60

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Jauno automobiļu novērtēšanas programmas (EuroNCAP) ietvaros jaunākajā testu sērijā eksperti pārbaudījuši astoņus jaunus auto. It visi no tiem uzrādījuši cienījamus rezultātus, un ir novērtēti ar piecām zvaigznītēm.

Jaunākajos testos EuroNCAP eksperti vērtēja septiņus krosoverus un vienu vieglo auto - Citroen C3 Aircross, Mitsubishi Eclipse Cross, Opel Crossland X, Seat Arona, Skoda Karoq, Volvo XC60, VW T-Roc un VW Polo.

Avots: EuroNCAP

Vislabāk no visiem speciāli sarīkotajā sadursmju sērijā uzstājās Volvo XC60. Zviedru krosovers par priekšā sēdošo aizsardzību frontālā sadursmē saņēma 37,2 balles jeb 98% no iespējamā. Tādējādi šis modelis kļuvis par šā gada drošāko auto, jo pašreizējais rekordists, Alfa Romeo Giulia, kas šajā testā saņēma 37,4 balles (arī 98%), tika testēts 2016.gadā.

Avots: EuroNCAP

Otrs drošākais jaunākajos testos bijis Mitsubishi jaunais krosovers Eclipse Cross. Šī auto spēja pasargāt priekšējos pasažierus novērtēta ar 36,9 ballēm jeb 97% no iespējamā. EuroNCAP ekspertus tai pašā laikā nav apmierinājusi slodze, kāda jāuztver aizmugurējo pasažieru krūšukurvim, ja notiek frontāla sadursme pret šķērsli ar pilnu pārklājumu, raksta Motor.ru.

Avots: EuroNCAP

Nākamās vietas EuroNCAP testā savā starpā sadalīja Polo un T-Roc (abiem 96%), Seat Arona (95%), Škoda Karoq (93%). Opel Crossland X un Citroen C3 Aircross savukārt saņēma 85% no iespējamā baļļu skaita.

Avots: EuroNCAP

Pēdējiem diviem auto EuroNCAP eksperti norāda uz aizsardzības līmeni aizmugurējā pasažiera kaklam, ja trieciens ir no aizmugures. Papildus tam Citroen gadījumā gandrīz visās testu disciplīnās braucēju krūšu kurvja aizsardzība novērtēta kā «pietiekama», savukārt Opel aizmugurējie pasažieri var gūt sāpīgas traumas pilnas frontālas sadursmes gadījumā.

Avots: EuroNCAP

Avots: EuroNCAP

Avots: EuroNCAP

Uz augšu