Pirms pāris gadiem Yamaha pasaulei prezentēja motocikla un robota tandēmu Motobot, kas visai pārliecinoši brauc patstāvīgi.
Yamaha motocikls ar robotu pie stūres min uz papēžiem Valentīno Rosi
Tā kā Yamaha inženieri pēdējos divus gadus nav pavadījuši, rokas klēpī salikuši, ir tapusi Motobot otrā versija, un tā par priekšgājēju ir galvas tiesu pārāka. Proti, ja oriģinālajam Motobot bija nepieciešami drošības ritenīši, lai neapgāztos, un attīstāmais ātrums nebija no lielākajiem, tad nupat prezentētais Motobot 2 ir sasniedzis nosprausto mērķi trasē attīstīt vairāk nekā 200 kilometrus stundā, to ievērojami pārspējot.
Līdz pilnībai gan Motobot vēl nav nostrādāts, tomēr atšķirības starp Motobot pirmo un otro versiju ir vērā ņemamas. Tik lielas, ka Yamaha inženieri uzdrīkstējās izaicināt MotoGP Yamaha vienības pilotu, deviņkārtējo motošosejas pasaules čempionu Valentīno Rosi, trasē salīdzināt spēkus ar mehānisko motobraucēju.
Mērīšanās ar braukšanas prasmēm notika Thunderhill Raceway sacīkšu trasē Ziemeļkalifornijā, un abu braucēju primārais uzdevums bija vienu trases apli nobraukt tik ātri, cik iespējams, Motobot cenšoties pārspēt Rosi. Divos gados nav iespējams uzbūvēt motociklu-robotu, kurš spētu braukt tikpat ātri kā cilvēks, tādēļ skaidrs, ka Rosi bija ātrāks. Tomēr šāds rezultāts ir tikai pagaidām, jo ticams, ka, turpinoties tehnoloģisko iespēju attīstībai, pienāks diena, kad robots ar motociklu brauks precīzāk un ātrāk nekā planētas labākie motobraucēji.
Pagaidām gan Yamaha inženieriem jāsamierinās, ka viņu veikums robotikas jomā nav pietiekami pārliecinošs, lai nopietni apdraudētu tādus motošosejas dievus kā Rosi. Apliecinājums ir itāļu motosportista prasme 2 jūdzes jeb 3,2 kilometrus garo trases apli veikt 85,74 sekundēs, kamēr robotam nepieciešamas 117,504 sekundes.