«Rynair» vēl ķepurojas virs ūdens; pētīs pilotu neapmierinātību
Aviosabiedrība «Ryanair» ir nožēlas pilna par «darba nespēju», kas izjauca tūkstošiem pasažieru plānus. Publicētie kompānijas pusgada finanšu rezultāti liecina, ka «Ryanair» nopelnīja 18 eiro par katru pārvadāto pasažieri, aviokompānija atzīst, ka tai vajadzēja pievērst uzmanību pilotu bažām jau agrāk.
Septembrī aviokompānija atcēla tūkstošiem lidojumus, kas bija nesaimnieciskas darbības rezultāts.
«Mums vajadzēja reaģēt ātrāk uz tirgus pārmaiņām, paaugstinot algas mūsu pieredzējušākajiem pilotiem,» atzinusi aviokompānija.
Aviokompānijas galvenā mītne atrodas Stanstedā, kurā aizklātā balsošanā piloti atteikušies no uzlabotas samaksas piedāvājuma.
«Ryanair» vadītājs Maikls O'Līrijs norādīja, ka viņam žēl, ka cilvēkiem nācies klausīties dezinformāciju no «Ryanair» konkurentu pilotu arodbiedrībām. «Taču iemesls, kāpēc citas aviokompānijas cenšas nomelnot «Ryanair», ir tāds, ka tās nespēj konkurēt ar mums,» izteicās O'Līrijs.
Britu aviokompāniju pilotu asociācija sākusi pētījumu saistībā ar «Ryanair» pilotiem, kā atbildi «uz pieaugušo neapmierinātību ar kompāniju».
«»Ryanair» ir unikāla ar savu sarežģīto nodarbinātības struktūru, jo daudzi piloti, kas lido «Ryanair», patiesībā ir aģentūras darbinieki, kas tiek piegādāti,» norādījis asociācijas ģenerālsekretārs Brains Strutons. Savā pētījumā asociācija arī jautājusi, vai piloti vēlētos noskaidrot šo struktūru likumību tiesvedības ceļā.
«Ryanair» atspēkojis asociācijas apgalvojumus, norādot, ka vairums «Ryanair» pilotu 2017. gadā ir tiešie darbinieki, mazākums ir darbuzņēmēji, tāpat kā līgumpiloti «Norwegian», «Wizz», «easyJet» un citām zemo cenu aviokompānijām Eiropā.