Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

«Ryanair» savās likstās vaino konkurentus, prognozējot tiem bankrotu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: DARREN STAPLES / REUTERS

Eiropas lielākā zemo cenu aviokompānija «Ryanair» brīdina par citu aviopārvadātāju bankrotu. Aviokompānija prognozē, ka vairākas finansiālās grūtībās esošas Eiropas aviokompānijas sekos «Monarch», «Alitalia» un «Air Berlin» pēdās un bankrotēs. Tikmēr «Ryanair» atspēko baumas par situāciju aviokompānijā un sauc to par konkurentu skaudību, vēsta izdevums «The Independent».

«Ryanair» plāno nākamvasar nogādāt vairāk lidmašīnu uz Lielbritāniju, lai glābtu situāciju, ko radījis aviokompānijas «Monarch» sabrukums. Tāpat ziņojumā norādīts, ka «Ryanair» plāno attīstīties arī Itālijā, kur aviokompānija gatava gūt labumu no nenovēršamās aviokompānijas «Alitalia» lejupslīdes īso distanču lidojumos.

Kā ziņots iepriekš, «Air Berlin» augusta sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība «Etihad Airways» - vairs nenodrošina finansiālu atbalstu.

Arī Itālijas nacionālās lidsabiedrības«Alitalia» akcionāri šī gada maijā vienbalsīgi nobalsoja par ārkārtas administratīvās procedūras īstenošanu, kas ir solis tuvāk aviokompānijas likvidācijai, turpinoties pūliņiem atrast pircēju. Grūtības nonākusī «Alitalia» paziņoja, ka kopumā saņēmusi septiņus pārņemšanas piedāvājumus, tostarp no Vācijas nacionālās aviokompānijas «Lufthansa» un Lielbritānijas «easyJet».

Savukārt maksātnespēju piedzīvojošajai Lielbritānijas aviokompānijai «Monarch Airlines» («Monarch») nākamajā biznesa gadā draudēja vairāk nekā 100 miljonu sterliņu mārciņu (113 miljonu eiro) zaudējumi, paziņoja lidsabiedrības vadītājs Endrjū Svofīlds.

«Monarch» šī gada oktobra sākumā pasludināja maksātnespēju, nespējot piesaistīt jaunu kapitālu vai pārdot biznesu. Lielbritānijas Civilās aviācijas pārvalde uzņēmusies rūpes par to, lai no ārzemēm nogādātu mājās apmēram 110 000 «Monarch» pasažieru.

«Rynair» vēl ķepurojas virs ūdens; pētīs pilotu neapmierinātību

Aviosabiedrība «Ryanair» ir nožēlas pilna par «darba nespēju», kas izjauca tūkstošiem pasažieru plānus. Publicētie kompānijas pusgada finanšu rezultāti liecina, ka «Ryanair» nopelnīja 18 eiro par katru pārvadāto pasažieri, aviokompānija atzīst, ka tai vajadzēja pievērst uzmanību pilotu bažām jau agrāk.

Septembrī aviokompānija atcēla tūkstošiem lidojumus, kas bija nesaimnieciskas darbības rezultāts.

«Mums vajadzēja reaģēt ātrāk uz tirgus pārmaiņām, paaugstinot algas mūsu pieredzējušākajiem pilotiem,» atzinusi aviokompānija.

Aviokompānijas galvenā mītne atrodas Stanstedā, kurā aizklātā balsošanā piloti atteikušies no uzlabotas samaksas piedāvājuma.

«Ryanair» vadītājs Maikls O'Līrijs norādīja, ka viņam žēl, ka cilvēkiem nācies klausīties dezinformāciju no «Ryanair» konkurentu pilotu arodbiedrībām. «Taču iemesls, kāpēc citas aviokompānijas cenšas nomelnot «Ryanair», ir tāds, ka tās nespēj konkurēt ar mums,» izteicās O'Līrijs.

Britu aviokompāniju pilotu asociācija sākusi pētījumu saistībā ar «Ryanair» pilotiem, kā atbildi «uz pieaugušo neapmierinātību ar kompāniju».

«»Ryanair» ir unikāla ar savu sarežģīto nodarbinātības struktūru, jo daudzi piloti, kas lido «Ryanair», patiesībā ir aģentūras darbinieki, kas tiek piegādāti,» norādījis asociācijas ģenerālsekretārs Brains Strutons. Savā pētījumā asociācija arī jautājusi, vai piloti vēlētos noskaidrot šo struktūru likumību tiesvedības ceļā.

«Ryanair» atspēkojis asociācijas apgalvojumus, norādot, ka vairums «Ryanair» pilotu 2017. gadā ir tiešie darbinieki, mazākums ir darbuzņēmēji, tāpat kā līgumpiloti «Norwegian», «Wizz», «easyJet» un citām zemo cenu aviokompānijām Eiropā.

Svarīgākais
Uz augšu