Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Izgāzu podā! Smiltis skābeņu zupā. Izplatītājs par to zina

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

«Vārīju skābeņu zupu, sanāca garšīga, bet visu izgāzu podā, jo sanāca «smilšu zupa».» «Uzvārīju skābeņu zupu, smaržoja super, bet smiltis čirkstēja starp zobiem. Šausmas, kā var kaut ko tādu ražot un tirgot,» sociālajos tīklos pieredzē dalās saimnieces. Sūdzības par smiltīm fasēto skābeņu burciņās nav retums. To zina produkcijas izplatītājs, svešķermeņa klātbūtni skaidrojot ar to, ka skābenes aug tuvu zemei un tās grūti notīrīt. Problēma tiek risināta - piegādātājs nomainīts.

«Sveikas pavārītes! Šodien sakārojās skābeņu zupu, devos uz veikalu, sapirku visu nepieciešamo, bet «liels paldies» «KOK» ražojuma skābenēm! Kad sāku ēst, biju šokā – smiltis čirkst starp zobiem. Bļodiņas apakšā pamanīju nosēdušās smiltis. Šausmas, kā kaut ko tādu var ražot un pārdot,» raksta sieviete.

«Mēs zinām par šo problēmu, un tā tiek risināta,» par smilšu graudiņiem, kas mēdz paslēpties skābeņu lapu krokās un nepatīkami pārsteigt ēdāju, saka SIA «Leversa» iepirkumu speciāliste Žanna Matrosova. Uzņēmums izplata zīmola «KOK» produkciju – konservētus dārzeņus un zupas.

Lieta tāda, ka skābenes aug tuvu zemei un pilnībā attīrīt smalkās lapiņas, tās netraumējot un saglabājot dabisko struktūru, ir samērā grūts uzdevums.

«KOK» produkcijas klāstā ir divu veidu skābenes – rīvētās un grieztās, turpina Matrosova. «Visticamāk, ka smiltis bija grieztajās skābenēs,» saka speciāliste, skaidrojot, ka vēl nesen skābenes tika iepirktas no Polijas, bet tagad sadarbība pārtraukta. Šobrīd «KOK» produkcijā ir Latvijā audzētas rīvētās skābenes. Skābenes tiek audzētas un sagatavotas pārdošanai Bauskas novadā.

Akmeņi zirņos, smiltis skābenēs

«Svešķermeņiem produktos nevajadzētu būt,» saka Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) sabiedrisko attiecību speciāliste Anna Joffe. Ja, pārnācis mājās, cilvēks konstatē, ka nopirktajā produktā ir svešķermeņi vai tas ir bojāts, vienkāršākais ir sazināties ar PVD, zvanot uz uzticības tālruni.

«Vajadzētu sniegt pēc iespējas precīzāku informāciju, minot ražotāju, produkta derīguma termiņu, iegādes vietu, un detalizēti pastāstot, par ko ir sūdzība. Ja cilvēks vēlas, viņš var palikt anonīms. Ja viņš nosauc kontaktus, tad saņem pārbaudes rezultātus,» stāsta speciāliste. Produkta izcelsmei un ražošanas procesam jau izsekos inspektori. Akmeņi zirņos un smiltis skābenēs – tā ir klasika.

Gadās, ka cilvēks izvāra zirņus un ēdot nolauž zobu, jo iecirtis zobus akmenī, kas iesprucis starp zirņiem.

PVD reaģē ne tikai uz sūdzībām, bet seko līdzi ierakstiem sociālajos tīklos un informācijai medijos. Tirdzniecības vietās un ražošanas uzņēmumos inspektori veic plānotās pārbaudes. «Uz kliedzošiem gadījumiem reaģējam uzreiz,» saka PVD pārstāve.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu