Akmeņi zirņos, smiltis skābenēs
«Svešķermeņiem produktos nevajadzētu būt,» saka Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) sabiedrisko attiecību speciāliste Anna Joffe. Ja, pārnācis mājās, cilvēks konstatē, ka nopirktajā produktā ir svešķermeņi vai tas ir bojāts, vienkāršākais ir sazināties ar PVD, zvanot uz uzticības tālruni.
«Vajadzētu sniegt pēc iespējas precīzāku informāciju, minot ražotāju, produkta derīguma termiņu, iegādes vietu, un detalizēti pastāstot, par ko ir sūdzība. Ja cilvēks vēlas, viņš var palikt anonīms. Ja viņš nosauc kontaktus, tad saņem pārbaudes rezultātus,» stāsta speciāliste. Produkta izcelsmei un ražošanas procesam jau izsekos inspektori. Akmeņi zirņos un smiltis skābenēs – tā ir klasika.
Gadās, ka cilvēks izvāra zirņus un ēdot nolauž zobu, jo iecirtis zobus akmenī, kas iesprucis starp zirņiem.
PVD reaģē ne tikai uz sūdzībām, bet seko līdzi ierakstiem sociālajos tīklos un informācijai medijos. Tirdzniecības vietās un ražošanas uzņēmumos inspektori veic plānotās pārbaudes. «Uz kliedzošiem gadījumiem reaģējam uzreiz,» saka PVD pārstāve.