Dzērienu darināšana no Latvijas augļiem un ogām nav ļoti plašs segments. Ļoti daudzi cilvēki taisa vīnu mājās, mums pat ir salīdzinoši daudz oficiāli reģistrētu vīna darītavu, bet ja mēs pieejam pie vīna plaukta populārākajos veikalu tīklos, tur nebūs tāda segmenta kā Latvijas vīni.
Īstenībā iespējas ir plašas, kopumā mums ir vairāk kā 20 dažādi dzērieni. Lai cik tas jocīgi nebūtu, visvairāk pārdotais mūsu dzēriens, kurš top un ir pieejams tikai divus mēnešus gadā – ir karstvīns. Šajā dzērienā izmantoti Latvijas āboli un upene, veidojot tādu garšu kompozīciju, kura acīmredzot uzrunā latviešu pircēju.
Biznesa sākumā mūsu ģimene spēja akumulēt pietiekoši daudz līdzekļus, lai izveidotu bāzi uzņēmumam. Mēs jau strādājām, bijām iegādājušies ražotnes telpas, mums jau bija bāzes produktu portfelis, savs zīmols un jau pirmie kontrakti ar klientiem.
Tas parasti, it īpaši ražojošiem uzņēmumiem, ir mirklis, kad ir svarīgi, lai finansētāji notic, ka turpināsim augt, ka mums ir perspektīva. Bankas lielākoties labprāt finansē jau stabilus uzņēmumus, tādēļ tieši ALTUM programmas mums ļāva izaugt un dabūt to papildu grūdienu.
Jaunajiem uzņēmējiem viens no svarīgākajiem jautājumiem ir saprast savas lietas mērogu – vai tu neesi par mazu vai par lielu savām ambīcijām. Var uzsākt savu uzņēmumu, savācot lielu komandu, bet izrādās, ka uzņēmumam nepietiek tirgus. Vai arī otrādi. Nav jābaidās līdz galam visu nezināt, bet jāpieņem kaut kādi riski un ir jāiedomājas. Ticu, ka notiek tas, ko tu iedomājies.
Vairāk par uzņēmēja pieredzi skaties video.