Deputāts norādīja, ka visus šos gadus iztrūkums tika kompensēts ar Eiropas Savienības finansējumu. «Autoceļu finansēšanas jautājums ik gadu ir kapitulējis citu valdības noteikto prioritāšu priekšā, kaut arī uzskatu, ka ne valsts drošību, ne izglītības un veselības sistēmas reformas nevaram skatīt atrauti no infrastruktūras sakārtošanas, attiecīgi autoceļu finansēšanas jautājuma,» sacīja Matīss.
Iesniegtais priekšlikums «Grozījumiem «Likumā par autoceļiem«» Ministru kabinetam uzliks par pienākumu līdz 2018.gada gada 1.jūlijam izstrādāt un apstiprināt plānu par pakāpenisku finansējuma palielināšanu Valsts budžeta programmai «Valsts autoceļu fonds», līdz tas sasniegs likumā paredzētos apmērus, savu priekšlikumu skaidroja Matīss. Vienlaicīgi Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas ietvaros izveidotās Autoceļu darba grupas uzdevums ir regulāri sadarboties ar Ministru kabineta pārstāvjiem, lai kopīgi nonāktu pie risinājuma un skaidra plāna, lai nodrošinātu ceļu infrastruktūras sakārtošanu valstī.
Matīss skaidroja, ka mērķtiecīgs autoceļu finansēšanas plāns ir svarīgs ne tikai no būvniecības viedokļa. Lai nodrošinātu autoceļa būvi, nepieciešams sagatavot un saskaņot tehnisko projektu, tāpēc plānošanas dokuments ir vēl svarīgāks, jo no ieceres līdz rekonstruētam autoceļam var paiet pat pieci gadi, pat ja finansējums ir pieejams uzreiz.
«Tāpēc ir būtiski valdībā apstiprināt plānu, kā mēs nonāksim pie sakārtotiem ceļiem un nodrošināsim iedzīvotāju pamatvajadzības pēc veselības, izglītības un drošības pakalpojumiem visu cauru gadu, neskatoties un sezonām, kad valsts vietējie ceļi nav lietojami,» piebilda Matīss.