Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Insignia GSi tagad ir ātrākais «opelis» Nordšleifē

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Opel

Līdz šim ātrākais Opel automobilis vienā no sarežģītākajām planētas sacīkšu trasēm - Nirburgringas Nordšleifē - bija Opel Insignia OPC. Tagad šis auto no troņa ir gāzts un tā vietā stājies par 65 zirgspēkiem vājākais Insignia GSi.

Lai gan GSi modelis ir apgādāts ar 2 litru turbo motoru, un attīsta «tikai» 260 zirgspēkus (Insignia OPC ir 2,8 litru V6 turbo motors ar 325 ZS), tas mežu ieskautajā kalnu un ieleju trasē izrādījies par līdz pat 12 sekundēm ātrāks. Tieši cik ātrs, Opel neatklāj, jo oficiālo Nordšleifes apļa laiku tabulā Insignia vārds neparādās. Taču, ja reiz Insignia GSi tagad ir ātrākais riselshaimietis, apļa laikam jābūt ātrākam par 8 minūtēm un 35 sekundēm, ko uzrādīja 240 zirgspēku Opel Astra OPC.

Raksta foto
Foto: Opel

Par vienu no galvenajiem iemesliem, kādēļ šāds iznākums, ir ievērojams svara samazinājums, proti, GSi sver par veseliem 160 kilogramiem mazāk nekā OPC. Tam ir regulējama balstiekārta, kas pēc noklusējuma ir par 10 mm zemāka nekā standarta Insignia, vairāki braukšanas režīmi (Standard, Sport, Tour), kas pielāgo amortizatorus, stūres sistēmu, dzinēja atsaucību un standartā uzstādītās 8 pakāpju automātiskās pārnesumkārbas darbu, un inteliģenta pilnpiedziņas sistēma, kas ar vilkmes vektorēšanas palīdzību katram ritenim individuāli novada optimālu spēku, novēršot nepietiekamas pagriežamības efektu.

Raksta foto
Foto: Opel

Iespējami labu mašīnas kontaktu ar ceļu savukārt nodrošina Michelin Pilot Sport 4 S riepas, kas uzautas 20 collu diskiem, bet par apstāšanos, tas ir - iespējami vēlu bremzēšanu Nordšleifes gadījumā, gādā augstas veiktspējas bremžu sistēma no Brembo. Taču, ja Insignia GSi pilotam ir padomā draiskošanās un lielākas adrenalīna devas ķeršana, GSi modelis dod iespēju atslābināt elektroniskās stabilitātes programmas (ESP) grožus un ieslēgt īpašo Competition braukšanas režīmu.

Kā jau minēts, zem Insignia GSi motora pārsega atrodas 2 litru četru cilindru agregāts ar 260 ZS. Tā maksimālais griezes moments ir 400 Nm. Otra opcija, ko var izvēlēties GSi tīkotājs, ir 2 litru Bi-turbo dizeļdzinējs ar 210 ZS un 480 Nm. Pie tam jau šogad pasūtīšanai tiks nodots Opel Insignia GSi Sports Tourer, tātad universālis.

Raksta foto
Foto: Opel
Nepalaid garām!
Uz augšu