Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

TOP 6: reti un jaudīgi BMW

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Bavārijā dzimušais BMW ir viens no ievērojamākajiem automašīnu zīmoliem pasaulē ar vairāk nekā 100 gadu pieredzi - tas savos spēkratos apvieno jaudu un komfortu, kā arī harmoniju starp eleganci un inženierijas inovācijām. Par to ikviens auto gardēdis var pārliecināties, iepazīstot ekskluzīvus un ielās reti redzamus BMW modeļus.

Materiāls tapis sadarbībā ar Inchcape Motors Latvia

«BMW dizains izceļas jebkurā pūlī, turklāt BMW kā zīmols vienmēr ir augstu vērtējis arī mākslu un dažādus inovāciju kopprojektus. Tā arī ir radusies daļa ekskluzīvo auto, kuri pasaulē ir vien dažos vai pat vienā eksemplārā,» stāsta BMW Tirdzniecības vadītāja Kristīne Nesaule.

Tāpat BMW zīmola mašīnas ir iecienītas tūninga uzņēmumu vidū, kuru meistari meklē iespējas bavāriešu uzņēmuma spēkratos līdzās jau esošajiem zirgspēkiem iemitināt vēl kādu bariņu. Jo īstie benzīngalvas uzskata, ka spēka vai jaudas rezervju nekad nevar būt par daudz, un šeit viņiem nevar nepiekrist.

Raksta foto
Foto: Italdesign.it

#1 BMW Nazca M12

1991.gadā ražotā modeļa vērtība ir iespaidīga - 926 tūkstoši eiro. Visnotaļ interesantā un sportiskā konceptauto dizainu veidoja slavenais automašīnu inženierijas uzņēmums «Italdesign» ar Džordžeto Džudžāro priekšgalā. Viņš spēkratam piešķīra apaļas formas, stiklotu jumtu un uz augšu atveramas durvis. Turklāt dizainers izvēlējās tonētu spoguļstiklu, lai pasargātu pasažierus un interjeru no svešām acīm.

Raksta foto
Foto: Italdesign.it

Automašīnu darbina piecu litru V12 Twin Turbo dzinējs, kas spēkratam ļauj attīstīt aptuveni 290 km/h. Interesanti, ka šo jaudīgo «zvēru» tāpat vien nevarēja iegādāties, jo to ražoja tikai pēc pasūtījuma. Kopā tapušas vien trīs automašīnas, no kurām viena pieder Brunejas sultānam, bet otra - viņa brālim. Savukārt digitāli ar to varēja izbraukt «Playstation» spēles «Need For Speed III: Hot Pursuit» versijā.

BMW 8.sērija
BMW 8.sērija Foto: BMW

#2 BMW M8 Prototype

Šis modelis ir patiesi unikāls. Konceptauto tika radīts 1999.gadā, un tolaik tas būtu bijis viens no ātrākajiem un dārgākajiem pieejamajiem spēkratiem, aprēķinātā cena - 841,4 tūkstoši eiro. Deviņdesmitajos gados BMW mērķis bija uzbūvēt visātrāko un jaudīgāko auto pasaulē, lai tas pārspētu «Porsche» un «Ferrari». Šis mērķis bija tik svarīgs, ka auto tika veidots pilnībā slepenībā - ne mediji, ne sabiedrība nezināja par tā eksistenci. Taču līdz faktiskajai ražošanai auto tā arī nenonāca. Projektu apturēja prototipa izstrādes procesā tā izmaksu dēļ.

BMW M8 prototipa motors
BMW M8 prototipa motors Foto: BMW

Prototips tika aprīkots ar 549 zirgspēku V12 dzinēju. Vairākas virsbūves daļas svara samazināšanai, piemēram, durvis un spārni tika izgatavoti no oglekļa šķiedras. Dinamikas uzlabošanai automašīnā bija paredzēta vieta vien diviem pasažieriem, un interjers tika veidots no īpaši viegliem materiāliem. Automašīnai būtu bijusi manuālā sešu pārnesumu ātrumkārba, un tā būtu varējusi sasniegt aptuveni 320 km/h. Diemžēl oficiālie testa braucieni tā arī netika veikti.

Raksta foto
Foto: G-Power

#3 BMW M6 «G-Power Hurricane CS Ultimate»

2015.gadā ražotā «Hurricane» sērijas «CS Ultimate», kas arī ir pozicionēts kā sporta klases auto, vērtība ir 673,5 tūkstoši eiro. Auto fani noteikti novērtēs tā dzinēju ar diviem kompresoriem, individuāli regulējamo balstiekārtas komplektu, keramisko oglekļa šķiedras bremžu sistēmu, aerodinamisko virsbūves komplektu, «G-Power» riteņus un 1001 zirgspēku.

Raksta foto
Foto: G-Power

Lielceļu zirgam ir piecu litru V10 dzinējs, ar kura palīdzību paātrinājums no nulles līdz 100 km/h notiek fantastiski īsā laikā - 4,3 sekundēs.

#4 BMW X6 «G-Power Typhoon S»

BMW «G-Power» zvaigznes «Typhoon S» jauda ir 726 zirgspēki. Tam ir trīsdaļīgi 23 collu «Silverstone» alumīnija diski, kam apautas «Michelin» riepas, bet zem motora pārsega plosās modificēts 4,4 litru V8 twin-turbo dzinējs.

Raksta foto
Foto: G-Power

Automašīnas izstrāde prasīja aptuveni 12 mēnešus. Mērķis bija ne vien uzlabot spēkrata sniegumu, bet arī aerodinamiku un izskatu. Ārējo dizainu veido masīvas riteņu arkas, kas padara auto platāku par vairākiem centimetriem, un jauns priekšējais bampers ar lielākām gaisa ieplūdes atverēm, kas piegādā uzlabotajiem dzesētājiem par 20% vairāk gaisa, kamēr spoilers šo gaisa plūsmu sadala pareizi.

Raksta foto
Foto: G-Power

Pateikt, ka šis auto ir jaudīgs, būtu tas pats, kas nepateikt neko. Pasaulē «Typhoon S» savulaik dēvēts par ātrāko SUV, jo tā paātrinājums no nulles līdz 100 km/h ir tikai 4,2 sekundes, bet maksimālais ātrums - 330 km/h. Cena ir 631,5 tūkstoši eiro.

#5 BMW X5 «Le Mans Concept»

1999.gada BMW markas auto uzvarēja vienās no prestižākajām autosporta sacīkstēm pasaulē - Lemānas 24 stundu sacensībās, kas tiek organizētas kopš 1923. gada. Par godu uzvarai BMW 2000. gadā nāca klajā ar jaunas sērijas modeli, ko nodēvēja par BMW X5 «Le Mans».

«Le Mans» modelim ir V12 dzinējs ar 700 ZS un sešu pārnesumu manuālā ātrumkārba, kas tika pārņemti no Lemānā uzvarējušā automobiļa. Tā maksimālais ātrums ir iespaidīgi 310 km/h, savukārt 100 km/h tiek sasniegti 4,7 sekundēs. Autosportists Hanss Joahims Štuks ar šo automašīnu 20,8 km garo Nirburgringas Nordšleifes apli nobrauca 7 minūtēs un 49 sekundēs, kas tajā laikā ar šāda tipa auto šķita neiespējams sasniegums.

Uz X5 bāzes veidotā auto cena ir 497,1 tūkstotis eiro.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

#6 BMW Zagato Coupe

«Zagato Coupe» ir BMW un slavenā itāļu automašīnu ražotāja «Zagato» dizaineru kopprojekts. Tas ir BMW, kuram piemīt arī labākās «Zagato» tradīcijas.

1920.gadā mašīnu interjers bija vēl ļoti smagnējs, taču šajā laikā «Zagato» dibinātājs, itālis Ugo Zagato, sāka ieviest savas korekcijas auto industrijā, piemēram, aizstājot dīvāna veida auto sēdekļus ar viegliem, bet izturīgiem, ko veidoja, ievērojot aeronautikas principus. Tolaik viņš uzmanību veltīja tieši sacīkšu automobiļiem. Pirmais klients Ugo bija «Alfa Romeo», ar ko viņam izveidojās desmit gadu ilga sadarbība. Drīz pēc tam viņa klientu skaitā bija «Ferrari», «Bugatti», «Maserati» un «Rolls-Royce». Trīsdesmitajos gados Zagato pievērsās arī eksterjera jautājumu risināšanai un veidoja arvien aerodinamiskāku auto dizainu.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

«BMW Zagato Coupe» proporcijas apsola ļoti īpašas sajūtas braucienā. Garā automašīnas priekša, uz aizmuguri novirzītais jumts, kā arī īpašais jumta dizains ir kā priekšnosacījums dinamikas baudīšanai. Skulpturālās un vizuāli pārsteidzošās virsbūves līnijas ir «Zagato» galvenā iezīme, savukārt virsbūves apstrāde ir pilnībā BMW iedvesmota. Priekšu rotā zīmolam raksturīgais nieru formas radiatora režģis, dubultie lukturi un zem dzinēja pārsega novietotas gaisa ieplūdes atveres.

Automašīnai ir 19 collu riteņi, bet interjers ir tikpat grezns kā eksterjers. Horizontālās līnijas uz paneļa un durvīm ir roku darbs un tās perfekti saskan ar ekskluzīvo ādas apdari tumši pelēkajos toņos. Panelis, durvis un sēdekļi ir rotāti ar sarkanām dekoratīvajām šuvēm, kas ir pieskaņotas automašīnas virsbūvei. Tāpat arī burts «Z» ir iestrādāts visos sēdekļos. Šis auto bija pieejams par 421,7 tūkstošiem eiro (500 tūkstošiem ASV dolāru).

Uz augšu