Valsts drošības iestādēm konceptuāli iebildumi par likumprojektu nebija.
Komisijas konceptuāli grozījumu atbalstīja pirmajā lasījumā un kā priekšlikumu iesniegšanas termiņu noteica vienu mēnesi.
Jau ziņots, ka grozījumi arī paredz, ka valsts drošības iestāde ar zināmiem ierobežojumiem informēs pārbaudāmo personu par iemesliem, kuru dēļ tai var tikt liegta, vai ir liegta pieeja valsts noslēpumam.
Likumprojektā ir paredzēts, ka amatpersona vai darbinieks, kam ir anulēta speciālā atļauja, nekavējoties ir jāatstādina no amata pienākumu pildīšanas, ja nav iespējams pārcelt to darbā, kam nav nepieciešama pielaide valsts noslēpumam.
Grozījumi paredz, ka valsts drošības iestāde informē pārbaudāmo personu par iemesliem, kuru dēļ tai var tikt liegta vai ir liegta pieeja valsts noslēpumam, neatklājot tādu informāciju, kas var kaitēt citas personas tiesībām vai tiesiskajām interesēm, atklāt slepenos palīgus vai personas, kas konfidenciāli sniegušas palīdzību.
Tāpat informējot par iemesliem, nedrīkst atklāt segorganizācijas vai citus maskēšanās līdzekļus, atklāt valsts drošības iestāžu darba organizāciju, metodiku vai taktiku, kaitēt izlūkošanas, pretizlūkošanas vai operatīvās darbības uzdevumu izpildei, atklāt valsts noslēpuma aizsardzības līdzekļus vai paņēmienus, kā arī kaitēt sadarbībai ar ārvalstu speciālajiem dienestiem, tiesībsargājošajām iestādēm vai organizācijām.
Valdība iepriekš bija izveidojusi darba grupu, kas pilnveidos tiesisko regulējumu saskaņā ar Satversmes tiesas (ST) spriedumu, ka valsts noteiktais liegums pēc valsts noslēpuma pielaides anulēšanas to saņemt atkārtoti ir neatbilstošs Satversmei. ST nolēmusi, ka šī norma vairs nebūs spēkā no 2018.gada 1.jūlija.