Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Vēl vairāk sportiskā rakstura jaunajā Porsche Cayenne Turbo

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

67. Starptautiskajā auto izstādē Frankfurtē Porsche stendā izstādīts jaunākās paaudzes Cayenne Turbo, kurš veiktspējas dēļ neapstrīdami ierindojas Cayenne modeļu līnijas priekšgalā. Automobiļa 4 litru V8 divturbīnu motors attīsta 404 kW (550 ZS). Braukšanas dinamiku uzlabo automašīnā iestrādātās inovatīvās tehnoloģijas, piemēram, aktīvā aerodinamika ar jumta spoileri, regulējama 3 kameru pneimatiskā piekare, dažāda izmēra riepas un jaunās augstas veiktspējas bremzes. Papildaprīkojumā ir pieejama arī aizmugurējā stūrējamā ass vai elektroniskā sasveres stabilizācija ar 48 voltu sistēmu, kas braukšanu ar šo SUV padarīs sportiskāku. Jaunā Cayenne Turbo veic sprintu no 0 līdz 100 km/h 4,1 sekundē (3,9 sekundes ar Sport Chrono pakotni), un tās maksimālais ātrums ir 286 km/h.

Vēl izteiktāks dizains

Ar ekskluzīvajiem Porsche dinamiskā apgaismojuma sistēmas (PDLS) priekšgala un LED priekšējiem lukturiem Cayenne Turbo izceļas ar spēcīgu un neatkarīgu ārieni. Naktī jaunais Turbo modelis atšķiras no citiem Cayenne modeļiem ar saviem divās rindās izvietotajiem priekšējā apgaismojuma moduļiem. Automašīnas sānu raksturīgā iezīme ir īpaši šim modelim paredzētie 21 collas Turbo diski paplašinātajās riteņu arkās ar krāsotu riteņu arku apdari. Turbo raksturīgās dubultās izpūtēja caurules ir galvenā iezīme, kas izceļ automašīnas aizmugurējo daļu.

Automobiļa salona dizains ir pilnīgi jauns. Praktiski visas ar sociālajiem tīkliem savienotā SUV transportlīdzekļa funkcijas tiek attēlotas un darbinātas, izmantojot augstas izšķirtspējas Porsche Advanced Cockpit displeju un skārienekrānu. Starp tām ir, piemēram, Bose visaptverošās skaņas sistēma ar 710 vatu kopējo jaudu, kas iekļauta standarta aprīkojumā. Cayenne Turbo ir aprīkots ar 18 pozīcijās regulējamiem sēdekļiem. Integrētie galvas balsti ir jauna funkcija, kas vienlaikus atgādina 911 modeļus. Turbo versijā visi sēdekļi, kā arī daudzfunkciju sporta stūre ir apsildāma jau standarta aprīkojumā.

Lielāka jauda, iespaidīgāks griezes moments: divturbīnu 8 cilindru motors ar 550 ZS

Cayenne Turbo sirds ir jaunais 4 litru V8 motors ar dubulto turbokompresoru. Ar 404 kW (550 ZS) jaudu tas pārspēj sava priekšgājēja motoru par 22 kW (30 ZS), savukārt maksimālais griezes moments ir par 20 Nm augstāks un tagad sasniedz 770 Nm. Jaunā 8 ātrumu Tiptronic S pārnesumkārba veiktspēju pārvērš apdullinošā ātrumā, pateicoties aktīvās pilnpiedziņas Porsche vilkmes kontroles sistēmai (PTM). Jaunā Cayenne Turbo veic sprintu no 0 līdz 100 km/h 4,1 sekundē (3,9 sekundes ar Sport Chrono pakotni), un tās maksimālais ātrums ir 286 km/h.

Foto: Porsche

Kā tas ir raksturīgi jaunajām motoru paaudzēm, turbokompresori ir izkārtoti starp motora cilindru blokiem «centrālajā turbo izkārtojumā». Saīsinātie izplūdes ceļi starp sadegšanas kamerām un turbokompresoriem nozīmē to, ka motors ir īpaši atsaucīgs, bet centrālais turbo izkārtojums piedāvā ievērojami uzlabotu jaudas nodrošinājumu. Vēl viena priekšrocība ir kompaktā motora konstrukcija. Tas piedāvā zemāku montāžas pozīciju, kas pozitīvi ietekmē braukšanas dinamiku: automašīnas smaguma centrs atrodas zemāk, un pagriezienu precizitāte ir augstāka.

Aktīvā šasija ar 3 kameru pneimatisko piekari un dažāda izmēra riepām

Jaunā vieglā Cayenne Turbo šasija apvieno labāko no trim pasaulēm: sporta automašīnas precizitāti, sedana komfortu un apvidus automašīnas pielāgojamību. Jaunās 3 kameru pneimatiskās piekares un aktīvās amortizatoru kontroles sistēmas PASM kombinācija ir kas patiešām īpašs. Jauno dažāda izmēra riepu koncepcija ar standarta izmēriem 285/40 priekšpusē un 315/35 aizmugurē aizgūta no sporta automašīnām un nodrošina vēl labāku jaudas pārvadi.

Foto: Porsche

Adaptīvās pneimatiskās piekares konstrukcijā tiek izmantotas 3 gaisa kameras uz atsperes statni, tādējādi šasija spēj veidot atbilstību atšķirīgiem atsperes stinguma koeficientiem. Ar 6 pārslēdzamiem augstuma līmeņiem klīrensu var regulēt pēc nepieciešamības. Šos līmeņus aktīvi kontrolē arī 5 jaunas braukšanas programmas braucieniem pa ceļiem un bezceļiem. Ar papildaprīkojumā pieejamo aizmugurējo stūrējamo asi, elektrisko Porsche dinamiskās šasijas kontroles (PDCC) sasveres stabilizāciju, kas savienota ar 48 voltu transportlīdzekļa elektrisko sistēmu, un Porsche griezes momenta vektorizācijas sistēmu Plus (PTV+) jaunā Cayenne Turbo sasniedz sporta automašīnas cienīgu braukšanas dinamiku. Tajā pašā laikā ir uzlabots automašīnas komforta līmenis un praktiskums ikdienā, piemēram, tas, cik viegli ar to var iebraukt stāvvietā un veikt pagriezienus.

Pirmais SUV ar adaptīvu jumta spoileri un jaunām augstas veiktspējas bremzēm

Jaunā Cayenne Turbo ir pirmais SUV modelis ar adaptīvu jumta spoileri, kas iekļauts kā automašīnas aktīvās aerodinamikas komponents. Atkarībā no pozīcijas tas uzlabo efektivitāti, palielina piespiedējspēku uz aizmugurējo asi un, atrodoties aerodinamiskās bremzēšanas pozīcijā, saīsina bremzēšanas ceļu, braucot lielākā ātrumā. Rezultātā, bremzējot no ātruma 250 km/h, Cayenne apstājas līdz pat par diviem metriem ātrāk. Aerodinamiskā sistēma tādējādi papildina standarta aprīkojumā iekļauto, jauno augstas veiktspējas Porsche virsmas pārklājuma bremžu (PSCB) efektivitāti. Volframa un karbīda slānis, kas uzklāts uz tērauda diskiem, uzlabo bremzēšanas veiktspēju un nodilumizturību, vienlaikus samazinot bremzēšanas putekļu apjomu, kas novērš netīrumu sakrāšanos uz diskiem. Protams, papildaprīkojumā pieejamās Porsche keramiskā kompozītmateriāla bremzes (PCCB) vēl joprojām paliek nepārspētas efektivitātes ziņā.

Foto: Porsche
Uz augšu