Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Auto, kas vieno augstu veiktspēju ar vienkāršu lietojamību - jaunais Audi RS 4 Avant

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

2017. gada starptautiskajā auto izstādē (IAA) Frankfurtē līdztekus pasaules pirmizrādi piedzīvojušajiem konceptautomobiļiem Audi Elaine un Audi Aicon, kā arī jaunajam flagmanim A8, Audi Sport pirmo reizi demonstrē arī Audi R8 RWS - pirmo aizmugures piedziņas Audi un jaunās paaudzes Audi RS4 Avant. Modelis apvieno augstu veiktspēju ar praktiskumu un vieglu lietošanu ikdienā.

Vissportiskākā A4 saimes modeļa priekšpusē dominē milzīgās gaisa ieplūdes atveres ar RS modeļiem raksturīgo šūnu struktūru un platu viengabala radiatora režģi. Aizmugures dizainu veido RS raksturīgais difuzors, ovāli izplūdes sistēmas uzgaļi un spoilers uz jumta malas. Jaunais Audi RS 4 Avant standarta komplektācijā pieejams ar 19 collu kalta alumīnija diskiem. Pēc izvēles pieejami arī 20 collu riteņi. Attēlos redzamais RS 4 Avant ir Nogaro blue krāsā ar pērļu efektu, kas, pēc Audi teiktā, ir atsauce uz pirmās paaudzes lieljaudas Avant no 1999.gada.

Zem jaunākā Audi RS 4 Avant priekšējā pārsega iebūvēts V6 biturbo dzinējs, kas attīsta 331 kW jeb 450 zirgspēku jaudu. Tā maksimālais griezes moments ir par 170 Nm lielāks nekā iepriekšējam modelim un patlaban sasniedz 600 Nm. Tas ir pieejams plašā apgriezienu diapazonā no 1900 līdz 5000 apgr./min. Pateicoties tam un standartā uzstādītajai quattro pilnpiedziņas sistēmai, universālis līdz 100 km/h spēj paātrināties tikai 4,1 sekundē. Fiksētais standarta maksimālais ātrums ir 250 km/h, taču ar opcionālo RS dinamisko paketi tas tiek automātiski paaugstināts līdz 280 km/h.

Lai arī ievērojami jaudīgāks par priekšgājēju, 2,9 litru TFSI dzinējs ir ievērojami efektīvāks. Tas strādā pārī ar sportisku astoņu pakāpju Tiptronic pārnesumkārbu un 1790 kg smagajā auto kombinētā ciklā vidēji patērē 8,8 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Atbilstošais CO2 izmešu rādītājs ir 199 g/km. Tādējādi, salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes modeli, tas ir par 17% efektīvāks.

Ja salīdzina ar standarta A4, kam ir sporta balstiekārta, RS 4 Avant ar standarta balstiekārtu ir vēl par 7 milimetriem zemāks, bet riteņu arkas - par 30 mm platākas. Izmantojot standarta aprīkojumā iekļauto Audi Drive Select dinamiskās vadāmības sistēmu, vadītājs var izvēlēties savu individuālu braukšanas režīmu. Vēl sportiskākas braukšanas sajūtas sniegs par papildu samaksu pasūtāmā RS sporta balstiekārta plus ar Dynamic Ride Control sistēmu, keramiskajām bremzēm un dinamisko stūres sistēmu.

Pasūtījumus Audi sāks pieņemt jau rudenī, bet dīleriem RS 4 Avant sāks nonākt 2018.gada sākumā. Automobiļa bāzes cena Vācijā noteikta 79 800 eiro apmērā.

Foto: Audi
Uz augšu