Porsche bestsellers Cayenne jau trešajā paaudzē

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Porsche

Porsche prezentējusi Cayenne 3. paaudzi. Šis veiksmīgais Štutgartes sporta automobiļu ražotāja modelis nāk klajā kā pilnīgi jauna izstrādne, kas vēl ciešākā tandēmā apvieno tipisko Porsche veiktspēju ar izcilu ikdienas praktiskumu.

Jaudīgie turbomotori, jaunā 8 pakāpju Tiptronic S pārnesumkārba, jaunās šasijas sistēmas un inovatīvā displeja un vadības koncepcija ar pilnīgu savienojamību ļaus paraudzīties uz sportiskumu un komfortu pavisam jaunā gaismā. Pēc izlaišanas tirgū varēs izvēlēties no diviem jaunizstrādātiem 6 cilindru motoriem. Cayenne 250 kW (340 ZS) 3 litru turbomotors nodrošina par 29 kW (40 ZS) lielāku jaudu nekā iepriekšējais modelis. Cayenne S 2,9 litru divturbīnu V6 motors, kura maksimālais ātrums ir 265 km/h, nodrošina līdz 324 kW (440 ZS) jaudu — palielinājums par 15 kW (20 ZS). Ar papildaprīkojumā pieejamo pakotni Sport Chrono jaunā Cayenne S sasniedz paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h nepilnās 5 sekundēs.

Cayenne lielā mērā ir balstīta uz leģendāro sporta automobili 911: šī SUV 3. izlaidumam, kas ir uzlabots arī vizuāli, tagad pirmo reizi ir dažādu izmēru riepas un aizmugurējā stūrējamā ass. Līdztekus šīm tipiskajām sporta automobiļa iezīmēm iespējas uz ceļa ir vēl vairāk uzlabotas ar aktīvo pilnpiedziņu standartaprīkojumā, Porsche 4D šasijas kontroli, 3 kameru pneimatisko piekari un Porsche dinamiskās šasijas kontroles (PDCC) elektronisko sasveres stabilizācijas sistēmu. Lai gan standartaprīkojums ir ievērojami paplašināts, šī Cayenne ir par 65 kilogramiem vieglāka nekā tās priekštece, nemainīgi saglabājot piemērotību braukšanai pa bezceļiem.

Dinamiska dizaina valoda: noteiktāks siluets un lielāki riteņi

Sportisks un precīzs ar skaidru dizaina valodu — jauns, bet vienlaikus jau pazīstams: Cayenne izskats ir uzlabots Porsche Design raksturīgajā manierē. Palielinātās gaisa ieplūdes atveres priekšpusē ir skaidrs uzlabotas veiktspējas rādītājs. Jaunās, horizontālās gaismas joslas nozīmē to, ka SUV tagad izskatās platāks un sportiskāks, pat stāvot uz vietas. Pagarinot virsbūvi par 63 milimetriem bez izmaiņām garenbāzē (2895 milimetri) un samazinot jumta augstumu par 9 milimetriem salīdzinājumā ar priekšteci, ir ievērojami uzlabots šī 4918 milimetrus garā un 1983 milimetrus platā (bez spoguļiem) Cayenne modeļa elegantais plūdlīniju veidols. Bagāžas nodalījuma tilpums ir 770 litru — palielinājums par 100 litriem. Pirmo reizi uz aizmugurējās ass ir par vienu collu lielāka diametra diski ar platākām riepām, izceļot uzlaboto braukšanas dinamiku. Izteiksmīgais trīsdimensiju logotips Porsche savieno pārveidotos aizmugurējos lukturus, kam ir telpiska konstrukcija un šaura LED josla visā garumā.

Porsche piedāvā jaunu trīspakāpju apgaismojuma koncepciju priekšējiem lukturiem: katras Cayenne standartaprīkojumā ir iekļauti LED priekšējie lukturi. Nākamajā atjauninājumā no papildaprīkojuma var izvēlēties Porsche dinamisko apgaismojuma sistēmu (PDLS), kas piedāvā dažādus apgaismojuma režīmus, piemēram, pagriezienu gaismas un gaismas braukšanai pa automaģistrāli. Jaunie LED priekšējie lukturi ar matricu gaismām ar PDLS Plus ir labākā pieejamā sistēma. Pilnīgi regulējamu gaismas sadali un intensitāti nodrošina 84 atsevišķi aktivizētas gaismas diodes. Tas nozīmē, ka Cayenne var piedāvāt jaunas funkcijas, piemēram, tālās gaismas, kas neapžilbina pretimbraucējus, kā arī adaptīvo ceļa zīmju atspīduma kontroli.

Cayenne un Cayenne S ienākšana tirgū

Jaunie Porsche SUV nonāks pārdošanā divos variantos. Cayenne ar 6 cilindru turbomotoru un 3 litru darba tilpumu sasniedz 250 kW (340 ZS) jaudu un maksimālo griezes momentu 450 Nm. Tas nozīmē, ka pat standarta modelis nodrošina izcilu braukšanas veiktspēju. Tas veic sprintu no 0 līdz 100 km/h 6,2 sekundēs (5,9 sekundēs ar pakotni Sport Chrono). Maksimālais ātrums ir 245 km/h. Otrais modelis, kas nonāks pārdošanā, ir Cayenne S. To darbina 2,9 litru V6 motors ar dubulto turbokompresoru. Jaunizstrādātais motors nodrošina 324 kW (440 ZS) jaudu, sasniedzot maksimālo griezes momentu 550 Nm, — tas ir par 15 kW (20 ZS) vairāk nekā tā priekšgājējam. Tādējādi automobilis veic sprintu no 0 līdz 100 km/h nieka 5,2 sekundēs (ar pakotni Sport Chrono — 4,9 sekundēs). Maksimālais ātrums ir 265 km/h.

Ātrāka uz ceļa, vēl iespaidīgāka nelīdzenā apvidū: Tiptronic S un PTM

Cayenne paplašināto veiktspējas diapazonu, kas palielina gan sportiskumu, gan komfortu, lielā mērā nodrošina jaunā 8 pakāpju Tiptronic S pārnesumkārba. Īsāks reakcijas laiks un sportiskākas attiecības zemākos pārnesumos uzlabo gan veiktspēju uz ceļa, gan caurgājamību bezceļa apstākļos. Paplašinātā komforta un sportiskuma diapazona augšgalā ir 8. ātrums ar garu pārnesuma attiecību, kas nodrošina samazinātu griezes momentu, uzlabotu degvielas patēriņu un vieglu braukšanu.

Raksta foto
Foto: Porsche

Cayenne nodrošina vienkāršu braukšanas prieku pat nelīdzenā apvidū. Ieprogrammētie bezceļu režīmi ļauj vadītājam viegli izvēlēties pareizo braukšanas iestatījumu. Noklusējuma iestatījums ir programma «Onroad». Pārējie četri režīmi aktivizē pielāgojumu mērenam bezceļu apvidum: dubļi, grants, smiltis vai akmeņi. Piedziņu, šasiju un diferenciāļa bloķētāju var atlasīt, lai pielāgotos attiecīgajiem apstākļiem. Jaudas sadalei visos Cayenne modeļos Porsche izmanto aktīvo pilnpiedziņu. Intelektiskā, pilnīgi regulējamā Porsche vilces pārvaldības sistēma (PTM) sadala dzinējspēku starp piedziņas asīm. Tās «hang-on» koncepcija ir galvenais Cayenne izcilās sportiskās veiktspējas princips. Tajā pašā laikā tā izpilda visas ilgstošas vilces prasības nelīdzenā apvidū.

Sekojot 911 pēdās: viegla šasija ar dažādu izmēru riepām

Jaunā Cayenne apvieno 3 šasijas koncepcijas — sporta, apvidus un tūrisma automobiļa — vienā jaunā konstrukcijā. Tas ietvēra jaunas, vieglas šasijas bāzes izstrādi ar priekšējo asi ar atdalītu sviru konstrukciju un daudzsviru aizmugurējo asi. Tipiska sporta automobiļa iezīme ir jaunās dažādu izmēru riepas, kas tagad ir uzstādītas uz vismaz 19 collu diskiem. Dažādu izmēru riepas palielina stabilitāti un braukšanas dinamiku līkumos. Porsche Cayenne papildaprīkojumā ir pieejami līdz pat 21 collas diski.

Jaunas izstrādnes: aizmugurējā stūrējamā ass, pneimatiskā piekare, sasveres stabilizācija

Šis formāts nodrošina optimālu pamatu aktīvās šasijas sistēmām, ko analizē un sinhronizē integrētā Porsche 4D šasijas kontroles sistēma. Sistēma darbojas reālajā laikā, vēl vairāk uzlabotu vadāmību. Izņemot aktīvo PASM amortizatoru sistēmu (Cayenne S standartaprīkojumā), visas pārējās šasijas sistēmas ir izstrādātas no jauna. Pirmo reizi Cayenne ir pieejama ar elektrisko aizmugurējo stūrējamo asi. Šī sistēma, kas ir izmēģināta un pārbaudīt gan 911, gan Panamera modeļos, uzlabo manevrējamību līkumos un stabilitāti, mainot joslas lielā ātrumā. Turklāt samazinātais pagrieziena rādiuss atvieglo SUV vadāmību ikdienā.

Papildaprīkojumā pieejamā adaptīvā pneimatiskā piekare ar jauno 3 kameru tehnoloģiju veido izcilu saskaņu starp sportisku, stingru savienojumu un braukšanas komfortu, kas tiek gaidīts no tūrisma automobiļa. Tāpat kā iepriekš sistēma aktivizē klīrensa pielāgojumus nelīdzenā apvidū. Ar papildaprīkojumā pieejamo Porsche dinamiskās šasijas kontroles (PDCC) sasveres stabilizāciju sportiski autovadītāji augstu novērtēs iespēju pārslēgties no hidrauliskās uz elektrisko sistēmu. Šī pārslēgšanās ir iespējama ar automobiļa jaudīgo 48 voltu elektrisko sistēmu. Īsāki reakcijas laiki nodrošina vēl precīzāku braukšanas dinamiku un vēl lielāku komfortu mērenos braukšanas apstākļos.

Raksta foto
Foto: Porsche

Pasaules pirmizrāde: Porsche virsmas pārklājuma bremzes ar volframa un karbīda slāni

Ar inovatīvajām Porsche virsmas pārklājuma bremzēm (PSCB) sporta automobiļu ražotājs jau atkal ir uzņēmies jaunatklājēja lomu augstas veiktspējas bremžu izstrādē. Šīs pasaulē pirmās tāda veida bremzes ir pieejamas visu Cayenne modeļu papildaprīkojumā un sastāv no čuguna diskiem ar volframa un karbīda pārklājumu. Šāda apdare palielina berzes vērtības, kā arī samazina nodilumu un bremžu putekļus. Porsche ekskluzīvās bremzes ir arī vizuāli iespaidīgas: bremžu skavas ir nokrāsotas baltā krāsā, bet pieslīpējoties disku virsma veido unikālu spīdumu. PSCB ir pieejamas tikai kopā ar 20 collu un 21 collas diskiem. PCCB keramiskās bremzes joprojām paliek šā klāsta galvenā sistēma.

Jaunā pakotne Sport Chrono ar PSM Sport

Jaunā Cayenne piedāvā vēl lielāku sportiskās veiktspējas potenciālu. Porsche ir pārstrādājis pakotni Sport Chrono, pamatojoties uz sporta automobiļu modeli. Viena no šādas pieejas skaidrām norādēm ir režīma poga uz stūres. Līdztekus braukšanas režīmiem «Normal», «Sport» un «Sport Plus» vadītājs var izraudzīties individuāli konfigurējamu režīmu. Piespiežot centrā izvietoto pogu Sport Response, tiek aktivizētas motora un transmisijas kartes, kas ir kalibrētas maksimālai veiktspējai. Pakotnē Sport Chrono ir iekļauts arī atsevišķs režīms «PSM Sport», kurā vadītājs var pilnīgi izmantot jaunās Cayenne braukšanas dinamiku.

Samazināta masa nozīmē mazāku degvielas patēriņu un vēl lielāku braukšanas prieku

Sporta automobilim ir nepieciešama viegla konstrukcija. Sekojot 911 un Panamera piemēram, jaunajā Cayenne virsbūvē arī ir izmantota sakausējuma un tērauda intelektiska kombinācija. Virsbūve ir pilnīgi izgatavota no alumīnija. Grīdas paneļa montāžas komplekts, šasijas priekšējā daļa un gandrīz visas šasijas detaļas arī ir izgatavotas no sakausējuma. Viena īpaša tehniska iezīme ir inovatīvais litija-dzelzs polimēru startera akumulators, kas viens pats ļauj samazināt masu par 10 kg salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli. Kopumā tukšas Cayenne masa ir samazināta no 2040 līdz 1985 kilogramiem pat par spīti ievērojami paplašinātajam standartaprīkojumam, kas tagad ietver LED priekšējos lukturus, lielākus diskus, ParkAssist (priekšā un aizmugurē), LTE telefona moduli ar Wi-Fi tīklāju, Porsche Connect pakalpojumus un gājēju preventīvo aizsardzību.

Raksta foto
Foto: Porsche

Digitālā evolūcija: Porsche Advanced Cockpit un jaunā PCM

Ar šo jauno paaudzi Cayenne sāk jaunu nodaļu vadītāja un automobiļa attiecībās: Porsche Advanced Cockpit ir pilnīgi integrēts sportiskā, greznā atmosfērā. Jaunā displeja un Porsche vadības koncepcijas centrā ir Porsche komunikācijas pārvaldības sistēmas (PCM) jaunākās paaudzes 12,3 collu Full HD skārienekrāns, kas pagājušajā gadā nāca klajā kopā ar jauno Panamera. Digitālo funkciju klāstu var vadīt intuitīvi, tostarp ar balss vadību. Standartaprīkojumā pieejamais Porsche Connect Plus nodrošina piekļuvi tiešsaistes pakalpojumiem un internetam. Tas ietver standarta tiešsaistes navigāciju un informāciju par satiksmi reālajā laikā. Analogās vadības ierīces jaunajā viduskonsolē koncentrējas uz automobiļa galvenajām funkcijām. Pārējās pogas ir harmoniski integrētas viedtālrunim līdzīgā stiklveidīgā skārienvirsmā, kas darbībām sniedz akustisku un taktilu atgriezenisko saiti. Tipiskajā Porsche stilā vadītājs var aplūkot centrā izvietoto analogo tahometru. Tā malās atrodas divi 7 collu Full HD displeji, kas attēlo visus pārējos svarīgos brauciena datus, kā arī papildu informāciju, kas tiek atlasīta, izmantojot daudzfunkciju stūri. Nakts redzamības palīgsistēma ar siltuma attēlveidošanas kameru ir viena no svarīgākajām palīgsistēmām līdzās joslas maiņas palīgsistēmai, joslas saglabāšanas palīgsistēmai ar ceļa zīmju pazīšanu, satiksmes sastrēgumu palīgsistēmai, ParkAssist ar visaptverošā skata funkciju un Porsche InnoDrive ar adaptīvo kruīzkontroli.

Raksta foto
Foto: Porsche

Jūsu personiskā Cayenne — vairāk pielāgojumu, vairāk tiešsaistes pakalpojumu

Tajā pašā laikā jaunā PCM piedāvā nākamo pielāgošanas līmeni. Vadītāja vajadzībām var pielāgot ir ne tikai sākuma logu un galveno izvēlni. Iespējams konfigurēt līdz pat 6 individuālajiem profiliem. Līdztekus ievērojamam skaitam salona iestatījumu profils tiek izmantots, lai uzglabātu apgaismojuma, braukšanas programmu un palīgsistēmu specifikācijas. Atkarībā no aprīkojuma vadītājs var ievadīt pats savus iestatījumus jaunajās Bose® un Burmester® skaņas sistēmās. Turklāt jaunā Cayenne vienmēr ir tiešsaistē, ja vadītājam tas ir nepieciešams — paplašinātie Connect Plus pakalpojumi ir pieejami caur integrēto LTE pieejas SIM karti. Piemēram, no motora neatkarīgo apsildi var ieprogrammēt attālināti ar viedtālruņa palīdzību. Turklāt Porsche Cayenne speciāli izstrādātā lietotne «Offroad Precision» tagad ir pieejama jaunajā standarta pakotnē. Tā detalizēti dokumentē braucienus pa nelīdzenu apvidu, lai palīdzētu vadītājam uzlabot savas prasmes, izmantojot videoierakstus.

Cenas

Porsche Cayenne 3. paaudzi var pasūtīt jau tagad. Cayenne ir pieejama Latvijā, un tās bāzes aprīkojuma cena ir sākot ar 62 700 EUR (bez PVN). Cayenne S cena sākas ar 77 100 EUR (bez PVN).

Uz augšu