Zūzena: Vietēji radītais saturs ir vienīgais ierocis iedzīvotāju noturēšanai Latvijas mediju vidē

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Edijs Pālens / LETA

Vietējo mediju lokāli radītais saturs par un ap to, kas notiek mūsu zemē, ir vienīgais ierocis, ar ko noturēt Latvijas mediju lietotāju Latvijas informatīvajā un izklaides vidē, atzina mediju uzņēmuma «MTG TV Latvia» vadītāja Baiba Zūzena.

Viņa sacīja, ka kopumā mediju tirgū šā gada pirmajā pusē novērojams iepriekšējos gados uzņemtā kursa turpinājums, un tajā izceļas vairākas tendences. «Video satura patēriņš ir joprojām ir dominējošais un, neraugoties uz to, ka lineārās televīzijas skatīšanās samazinās, televīzija kopumā joprojām ir visspēcīgākais medijs, un tās radītais saturs tiek patērēts visās tehnoloģiskajās platformās – televizoros, datoros, telefonos un planšetēs,» skaidroja Zūzena.

«MTG TV Latvia» vadītāja norādīja, ka tāpat kā televīzijā, arī digitālajā vidē ļoti svarīgu vietu un vislielākos panākumus visos žanros ieņem pašmāju radītais saturs. Pēc viņas teiktā, tas jūtams gan skatītāju interesē par aktuālajiem notikumiem, gan arī par vietējiem šoviem, seriāliem un Latvijas panākumiem sporta jomā. «Konkrēti spilgti piemēri – Porziņģa fenomens, kas interesi par Latvijas basketbola izlasi ir pacēlis pilnīgi jaunā līmenī; arī mūsu talantīgās Aļonas Ostapenko panākumi, kas tūlītēji radīja milzīgu skatītāju uzmanību par pasaules tenisa notikumiem kopumā,» sacīja Zūzena.

Viņa norādīja, ka tas ir viens no aspektiem, kas raksturīgs pēdējā laikā novērotajai tendencei - lokālpatriotisma pieaugumam skatītāju vidū. Zūzena skaidroja, ka skandāli vienmēr medijos ir piesaistījuši sabiedrības uzmanību, tomēr, pēc viņas teiktā, skatītāji arvien vairāk iedegas un atbalsta Latvijas sasniegumus visdažādākajās jomās.

Tāpat «MTG TV Latvia» vadītāja norādīja, ka Latvijas reklāmas tirgū stabili spēcīgas pozīcijas saglabā radio, kā arī līdzīgi kā visur citur pasaulē, arī reklāma digitālajās platformās turpina izaugsmi. Tomēr pēdējā laikā, pēc viņas teiktā, no vietējā reklāmas tirgus aizplūst reklāmas nauda.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka aizvien vairāk uzmanības nākas pievērst globālajiem spēlētājiem, tostarp lielajam globālajam pieciniekam jeb FANGA («Facebook», «Apple», «Netflix», «Google», «Amazon»), kas sāk ieņemt aizvien nozīmīgāku vietu satura lietotāju ikdienā. Ņemot vērā, ka mediju pamata uzdevums ir veidot un attīstīt tādu saturu, kas auditoriju uzrunā un iesaista, pēc Zūzenas domām, vietējo mediju lielais spēks un stūrakmens ir lokāli radīts saturs. «Tieši šāds saturs ir vienīgais ierocis, ar ko noturēt Latvijas mediju lietotāju Latvijas informatīvajā un izklaides vidē,» uzsvēra «MTG TV Latvia» vadītāja.

«MTG»(Modern Times Group) ir Zviedrijas mediju koncerns, kas kopš 1998.gada darbojas Latvijā, pieder telekanāli TV3, TV3+, TV6, LNT, «Kanāls 2» un radiostacija «Star FM», kā arī interneta portāli «Tvplay» un «Skaties». MTG Igaunijā pieder televīzijas kompānija «Viasat Eesti», televīzijas kanāli TV3, TV6 un TV3+. Savukārt Lietuvā MTG pieder televīzijas kanāli TV3, TV3+, TV6 un «Viasat Sport Baltic».

Šā gada martā MTG pārdevis savu raidorganizāciju biznesu Baltijas valstīs «Providence Equity Partners». Darījums ietver 100% biznesa daļu pārdošanu par 115 miljoniem eiro, kas atbilst uzņēmuma vērtībai. Lēmums pārdot Baltijas biznesu izriet no MTG notiekošajām pārmaiņām, mainot biznesa fokusu no tradicionālas raidorganizācijas uz globālu digitālo izklaides vidi, norāda uzņēmumā.

«Providence Equity Partners» Baltijas valstīs pārvalda mobilo telekomunikāciju uzņēmumu grupu «Bite Group», kā arī kontrolē 28,5% Latvijas interneta un kabeļtelevīzijas pakalpojumu sniedzēja «Baltcom» kapitāldaļu.

Svarīgākais
Uz augšu