Laikā no 2015.gada jūnija līdz 2017.gada maijam tika publicētas aptuveni 3000 reklāmas, teikts «Facebook» drošības nodaļas vadītāja Aleksa Stamosa rakstā kompānijas blogā. «Mūsu veiktā analīze liek domāt, ka šie konti un lapas bija saistīti viens ar otru un, visticamāk, tos uzturēja cilvēki no Krievijas,» norāda Stamoss.
Reklāmas tiešā veidā nerunāja nedz par ASV prezidenta vēlēšanām, nedz arī pauda atbalstu kādam kandidātam, uzsver «Facebook». Tā vietā tika publicēti apmaksāti ziņojumi ar strīdīgi vērtējamiem viedokļiem par tādiem jautājumiem kā LGBT tiesības, imigrācijas jautājumi un tiesības uz ieroču glabāšanu.
«Facebook» rīcībā esošie dati tiks nodoti ASV īpašā padomnieka Roberta Millera vadītajai komisijai, kas izmeklē Krievijas iejaukšanos pērnā gada ASV vēlēšanās.
«Facebook» pieļauj, ka kontus varētu būt izveidojis bēdīgi slavenais Sanktpēterburgas interneta troļļu tīkls, kas sevi dēvē par «Internet issļedovaņija» («Interneta pētījumi») un sociālajos tīklos izplata prokremliskus ziņojumus.
Iespējamās Krievijas troļļu aktivitātes tika atklātas «Facebook» iekšējā izmeklēšanā par to, kā sociālais tīkls tika izmantots sabiedriskās domas iespaidošanai priekšvēlēšanu laikā. Pēc Trampa uzvaras «Facebook» un tā dibinātājam Markam Cukerbergam tika pārmests, ka viltus ziņu un dezinformācijas draudi netika uztverti gana nopietni.