Līdzīgi kā visi Dacia modeļi, arī Duster ir paredzēts pircējiem, kuri vēlas iegādāties nedārgu automobili ar aprīkojumu, kas apmierina viņu vajadzības. Līdz ar Duster šīs markas automašīnas nokļuva jaunā teritorijā – apvidus auto tirgū. Tādējādi tika piesaistīta to klientu uzmanība, kuri meklēja auto, ar kuru var braukt pa visdažādākajiem ceļiem.
Duster ir radīts, vadoties pēc vienkāršiem novērojumiem: visā pasaulē ir vajadzīgi plaši, spēcīgi un nedārgi 4x4 piedziņas automobiļi. Duster radīšanas laikā šī vajadzība lielākoties netika apmierināta. Tāpēc Dacia laida klajā pasaulē pirmo un pēc tam tālāk attīstīja apvidus auto, kura mērķtirgus pirmām kārtām bija attīstības valstis. Taču arī Eiropas autobraucēju vajadzības tika ņemtas vērā jau kopš projekta sākuma.
Attīstības valstīs sabiedrības vidusslānis vēlas iegādāties modernus auto, kas apliecina statusu. Šie klienti meklē arī spēcīgu, uzticamu un daudzveidīgi izmantojamu auto, kas var izturēt arī skarbus klimata apstākļus un lietojumu (piemēram, garus pārbraucienus, stāvus, grūti izbraucamus ceļus). Līdzšinējie apvidus auto, kas lielākoties importēti, bieži pārsniedza vidusslāņa finansiālās iespējas.
Duster sākotnēji tika laists klajā kā Dacia markas automobilis, bet 2011. gadā tika marķēts ar Renault logotipu Dienvidamerikā (Brazīlijā, Argentīnā, Meksikā, Čīlē un Kolombijā) un pēcāk arī Krievijā un Indijā. Duster Eiropas versija ir pielāgota specifiskām starptautisko klientu vajadzībām, piemēram, Krievijai paredzētie modeļi būs izmantojami bargā ziemā, savukārt pielāgojamas degvielas modelis paredzēts Brazīlijai, bet labās vadības puses modeļi ar speciālu dizainu – Indijas lietotāju vajadzībām.
Jau no paša sākuma Duster ir pieejams divās versijās:
- 4x4 un 2X2
- Automobiļa svars: 1160 kg 4x2 versijai, 1250 kg 4x4 versijai
- Klīrenss - 210 mm
- Īsa pārkare - 822 mm priekšā, 820 mm aizmugurē
- Samazināti veiktspējas leņķi (30° uzbraukšanas leņķis, 23° garenpārgājamības (rampas) leņķis un 36° nobraukšanas leņķis).