Pēdējā gada laikā internetā iepirkušies 79% Latvijas interneta lietotāju, kas ir par pieciem procentpunktiem vairāk nekā gadu iepriekš, liecina starptautiskā interneta pētniecības un tehnoloģiju uzņēmuma «Gemius» e-komercijas pētījuma dati.
Pētījums: Pēdējā gada laikā internetā iepirkušies 79% Latvijas interneta lietotāju (1)
Saskaņā ar pētījuma datiem, vienlīdz aktīvi internetā iepērkas gan sievietes - 53%, gan vīrieši - 47%, savukārt gandrīz puse jeb 48% no visiem lietotājiem, kas mēdz iepirkties internetā, ir vecumā no 25 līdz 44 gadiem.
Visbiežāk interneta veikalus izmanto cilvēki ar vidējiem neto ienākumiem no 255 līdz 499 eiro uz vienu mājsaimniecības locekli. Šajā grupā arī visvairāk lietotāji atzinuši, ka nav neko iegādājušies pēdējā gada laikā, taču tuvākajā nākotnē plāno to darīt.
92% no tiem lietotājiem, kas iepērkas internetā, visbiežāk izmanto latviešu e-komercijas vietnes, kamēr 45% šim mērķim izmanto arī Ķīnas e-komercijas lapas. Latvijas e-komercijas vietnēs pircēji visbiežāk pērk izklaides pasākumu biļetes, savukārt ārzemju interneta veikalos - apģērbu un aksesuārus.
Starp e-komercijas vietnēm, kas respondentiem pirmās ienākušas prātā, populārākā bija «ebay.com», kam seko Āzijas e-komercijas gigants «aliexpress.com» un Latvijas vietne «220.lv».
«Gemius» pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – «gemiusAdHoc». Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas lielākajos ziņu portālos.
Pētījums tika veikts laika posmā no 2017.gada 18.līdz 24.maijam un tā laikā tika aptaujāti 2787 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.