1. Pirmkārt, tās ir ambīcijas – gribēt izdarīt kaut ko vairāk, labāk, citādāk; vēlme radīt ietekmi vai kaut ko mainīt; vēlme pēc 10 gadiem redzēt sevi starp nozares vadošajiem līderiem.
2. Otrkārt - pārliecība un ticība saviem spēkiem.
3. Treškārt, konceptuāla pārslēgšanās no darba ņēmēja uz radītāja un darba devēja lomu. Tā ir vēlme un vajadzība būt noteicējam un procesa vadītājam, nevis no citu lēmumiem atkarīgam, kas
var būt liels pārbaudījums cilvēkiem, kuri iepriekš ir strādājuši stabili atalgotu darbu kādā citā (ne savā) uzņēmumā.
Noteikti būtiska ir arī izpratne par nozari kopumā, zināšanas par darba lauku, konkurentiem, aktuālo problemātiku un iespējām tajā visā atrast savu vietu – kā minimums vismaz intuitīvā līmenī.
Kas ir tie šķēpi, kas ir jānolauž, lai iesāktu biznesu? Vai uzskati, ka pietiek tikai ar veiksmīgu biznesa ideju, vai tomēr neiztikt arī bez citiem auglīgiem apstākļiem, piemēram, zinošu mentoru atbalsta?
Būt neatkarīgam un pašam sev kungam un karalim pieprasa gatavību pilnībā uzņemties atbildību par sevi pašu un cilvēkiem, kurus tu piesaisti.
Viss, ko tu izdari, ir tava darba augļi, ko neizdari – sekas, ar kurām pašam jātiek galā.
Es ticu, ka ar ideju pietiek ar nosacījumu, ja apkārt ir laba augsne, kur veidoties un attīstīties. Protams, ja ir tikai ideja, tas vēl ir daudz par maz, lai varētu prognozēt veiksmīgu izdošanos, bet, ja apkārt ir šī attīstībai labvēlīgā vide un atbalsts, zinoši nozares speciālisti un finanšu konsultanti, tad tā nav problēma.