Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

«Lattelecom»: Noslinkojot pārskatīt piedāvājumus, 75% pārmaksā par elektrību

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: PantherMedia/Scanpix

Noslinkojot pārskatīt elektrības piedāvājumu, aptuveni 75% iedzīvotāju pārmaksā par elektroenerģiju, pavēstīja SIA «Lattelecom».

Uzņēmuma pārstāvji skaidroja, ka norēķināšanās par patērēto elektrību ir pašsaprotama, taču ne visi aizdomājas, ka patiesībā elektrības rēķins katru mēnesi varētu būt mazāks. Galvenais un viens no vienkāršākajiem nosacījumiem, lai nepārmaksātu par elektroenerģiju, ir izvēlēties biržas cenas elektrības tarifu. Tādējādi klients maksās par patērēto elektrību atbilstoši tās faktiskajam patēriņam un cenai biržā.

Pēc «Lattelecom» vēstītā, neskatoties uz biržas cenas svārstībām ik mēnesi, tā ir būtiski zemāka nekā universālā un zemāka nekā fiksētā cena. Piemēram, pusotra gada laikā tikai vienu reizi elektrības biržas cena ir sasniegusi Universālā pakalpojuma cenu.

«Biržas cenas tarifs elektrībai ir ekonomiski izdevīgākā izvēle. Taču aptuveni 75% iedzīvotāju katru mēnesi krietni pārmaksā par elektrību, jo ir noslinkojuši pārskatīt savu saņemto elektrības piedāvājumu, tāpēc automātiski saņem universālo pakalpojumu. Centrālās statistikas pārvaldes dati rāda, ka vairums Latvijas mājsaimniecību (37%) gadā patērē vismaz 2000 kilovatstundu elektrības jeb vismaz 167 kilovatstundas mēnesī. Tas nozīmē, ka ar vienu nelielu izmaiņu - pārejot uz biržas cenas tarifu - gada laikā ietaupījums ir vismaz 25 eiro, bet mājsaimniecībai ar lielāku elektrības patēriņu tas var būt pat 50, 100 un vairāk eiro,» klāstīja uzņēmuma «tet» enerģijas tirgus eksperts Reinis Āboltiņš.

Vienlaikus iespējams ietaupīt, jaudīgākās elektroiekārtas lietojot ārpus pīķa stundām. Elektrības vidējā cena biržā ir samērā stabila, bet dažādos diennakts laikos tā var būtiski atšķirties - jo konkrētajā brīdī lielāks pieprasījums, jo augstāka ir elektrības cena. Lielākais pieprasījums vēsāko gadalaiku darba dienās ir aptuveni laikā no plkst.8 līdz 10 un no 17 līdz 20. Brīvdienās elektrības cena parasti ir zemāka nekā darba dienās, un mazliet dārgāka tā ir vakarā no plkst.17 līdz 20.

Savukārt vasaras mēnešos elektroenerģijas cena par kilovatstundu ir augstāka nekā ziemā, tomēr šī sezonālā cenas atšķirība parasti nav jūtama, jo vasarā elektrība tiek tērēta mazāk. Elektrības patēriņu un tās cenu pa stundām fiksē viedais skaitītājs, ko bez maksas uzstāda AS «Sadales tīkls» klientiem, kuri izvēlējušies biržas cenām piesaistītu tarifu plānu.

«Zinot tā saucamās elektroenerģijas pieprasījuma pīķa stundas un stundas, kad elektrības cena ir augstākā, iespējams plānot enerģijas patēriņu tā, lai šie diennakts pīķi mēneša beigās nesadārdzina gala rēķinu. Tāpēc var saplānot energoietilpīgākos darbus tā, lai lielākais elektrības patēriņš ir ārpus pīķa stundām,» skaidroja Āboltiņš.

Kā ziņots, «Lattelecom» iesaistījies elektroenerģijas tirgū. Uzņēmums piedāvā trīs produktus - «tet Dinamiskais», «tet Drošais» un «tet Fiksētais». Kompānija apgalvo, ka ar «tet» pakalpojumiem 95% iedzīvotāju spēs piedāvāt zemāku ikmēneša rēķinu.

«Lattelecom» mērķis ir līdz gada beigām sasniegt 10 000 - 12 000 mājsaimniecību, kas izmanto «tet» pakalpojumus.

Svarīgākais
Uz augšu