Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Jaguar izlaidīs 300 ekstrēmus XE SV Project 8

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Jaguar

XE ir mazākais sedans Jaguar modeļu klāstā, taču, kad tas paviesojies Jaguar Land Rover Special Vehicles Operations (SVO) nodaļā un kļuvis par pilnpiedziņas monstru ar 600 zirgspēku kompresordzinēju, uz to jāraugās pavisam citādāk.

Šā gada Gudvudas Ātruma festivālā Jaguar prezentēs pārbūvētu XE modifikāciju, kas ir zaudējusi daļu praktiskuma, taču vietā ar uzviju ieguvusi veiktspēju, dinamiskās īpašības un adrenalīna gūšanas iespējas. Runa ir par XE SV Project 8, kas ir otrs SVO īstenotais projekts pēc 2014.gadā prezentētā Project 7 automobiļa, kas bija veidots uz divvietīgā F-TYPE bāzes.

Civilais XE ir piecu sēdvietu ikdienas auto ar dinamiski teicamām, taču vienlaikus komfortablām gaitas īpašībām, turpretī XE SV Project 8 ir pārbūvēts pilnīgi viss un mērķis ir tikai viens - iegūt vairāk ātruma, vairāk dinamikas. Šim nolūkam auto, kurš vieglākajā versijā ar 2 litru dīzeļdzinēju sver 1435 kilogramus, ir šķīries no virknes standarta virsbūves paneļu, detaļu un aprīkojuma. Cik sver lietošanai gatavs XE SV Project 8, Jaguar izplatītajos materiālos neatklāj, taču piemin, ka tās detaļas, kas palīdz mašīnai nomest liekos gramus un kilogramus, cita starpā ir oglekļa šķiedras bamperi, motora pārsegs, izplūdes sistēma no titāna, silīcija nitrīda riteņu gultņi, kādus izmanto Formula 1, taču ne ielas mašīnās, kā arī vieglāki diski un keramisko bremžu sistēma. Par optimālu aerodinamiku tikmēr gādā regulējams priekšējais spoilers un aizmugurējais antispērns, gluda mašīnas apakša un difuzors.

Ar visām izmaiņām, tai skaitā pēc izvēles pieejamo atteikšanos no aizmugurējā sēdekļa un daļēja cauruļu drošības rāmja iegūšanu tā vietā, XE SV Project 8 ir vieglākais Jaugar sedans ar V8 dzinēju un arīdzan dinamiskākais zīmola automobilis, kāds jelkad ražots. Var piebilst, ka divu sēdvietu versijā Project 8 iegūst oglekļa šķiedras sēdekļus ar četru punktu drošības jostām, pretējā gadījumā tam ir priekšējie sēdekļi ar magnija korpusu, kas arī palīdz pazemināt svaru.

Zem sedana motora pārsega, kur līdz šim lielākais un jaudīgākais motors bija ar 3 litru darba tilpumu un 380 zirgspēkiem, tagad iebūvēts vēl vairāk pilnveidots daudzos Jaguar Land Rover lieljaudas izstrādājumos sastopamais 5 litru V8 kompresormotors. Tā jauda paaugstināta līdz 600 zirgspēkiem, un tie apvienojumā ar pilnpiedziņu dod iespēju no 0 līdz 60 jūdzēm jeb 96 kilometriem stundā paātrināties 3,3 sekundēs.

Project 8 ir pirmais Jaguar markas automobilis, kuram starp braukšanas režīmiem iekļauts arī Track Mode jeb tādu iestatījumu kopums, kas automobiļa stūres sistēmu, stabilitātes kontroli, dzinēja atsaucību pielāgo sacīkšu trases īpatnībām un vadītāja vajadzībām, atrodoties tajā. Tāpat auto ir arī regulējama balstiekārta, kas klīrensu samazina par 15 mm.

Jaguar XE SV Project 8 Lielbritānijā maksās no £149 995.

Raksta foto
Foto: Jaguar
Uz augšu