/nginx/o/2018/07/06/8259507t1h4677.jpg)
Jau kādu laiku gaisā virmoja draudīgi solījumi, ka tiks celtas OCTA cenas - apdrošinātāji strādājot ar zaudējumiem un teju viss nozarē esot tik slikti, tik slikti. Lēnām sabiedrība tika radināta pie domas, ka OCTAs būs dārgākas. Bet nu - sāk parādīties arvien vairāk to, kam jāpērk jaunā polise, un viņi ir pilnīgā šokā. Cenu kāpums nav vienkārši «mazliet dārgāk», bet cena ir uzlēkusi pat par 50%, pat nemainoties Bonus Malus klasei.
Pērn decembrī pirku to pašu produktu tajā pašā firmā par eur 22,98, šodien - 46 euro! + 50%, a publiski runā par sadārdzinājumu 20-30% https://t.co/zDgK51AbOV— Dagne (@DagnijaNeimane) June 28, 2017
Dienas nepatīkamā atziņa -OCTAs cenas salēkušas debesīs...Bāc, "меня все документи порядке" - ne avāriju, ne soda punktu...ek...:(— Dagne (@DagnijaNeimane) June 28, 2017
Kāds no apdrošinātājiem var argumentēti paskaidrot kāpēc šogad ir faktiski dubultojušās OCTA apdrošināšanas cenas? Sajūta,ka mūs atkal vālē.— Tomass Cirulis (@TomassCirulis) May 12, 2017
katram octa piedāvātajam brokeru kantorim savādākas cenas no apdrošinātājiem :).— Ugis (@Dr_Lapsa) May 9, 2017
OCTA apdrošināšanas izmaksas pat pie labākajiem apdrošinātājiem gada laikā pieaugušas vismaz par 1/3. Vareni braucam - krusti visapkārt.— Uldis Osis (@u_osis) April 6, 2017
Kādai sievietei «polise uz 3 mēnešiem tagad maksā 19,50 eiro iepriekšējo 9,58 eiro vietā. Otrajai automašīnai bija 28 eiro gadā, bet tagad ir 80 eiro. (Mana Bonus Malus klase ir nemainīga.)», tā TV3 sūdzējusies kāda skatītāja. Kāda cita sieviete, toieraugot, ka arī viņas transportlīdzekļa OCTA cena dažu mēnešu laikā pieaugusi kosmiskā ātrumā, to vienkāršos vārdos dēvē par zagšanu.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs skaidri un gaiši raidījumam pasaka, ka
cenu paaugstinājums ir pamatots, jo OCTA jomā apdrošinātāji darbojoties ar zaudējumiem, tagad esot jāmaksā arī morālā kaitējuma atlīdzība un esot citi ekonomiskie pamatojumi.
Konkurences padome šobrīd nesaskata vajadzību iejaukties
Konkurences padome uzskata, ka cenu kāpums ir pamatots. Ja tāda nebūtu, tad gan pārbaudītu, vai nav kāda aizliegta vienošanās starp apdrošinātājiem. Lai gan sods par braukšanu bez OCTA ir gana bargs, - no 85 līdz 120 eiro, daļa šoferīšu vienalga izvēlas polisi nepirkt. Gadā tiek pieķerti ap 1000 grēkāžu. Ir vai nav OCTA polise, policisti redzot arī no saviem transportlīdzekļiem on-line režīmā.