Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

«Ādažu čipši»: Pārstrādes kartupeļu platības ik gadu nedaudz palielinās

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone / LETA

Pārstrādes kartupeļu platības Latvijā ik gadu nedaudz palielinās, sacīja konditorejas un uzkodu ražotāja Latvijā «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša.

Viņa pastāstīja, ka, attīstot zīmola produkciju un sadarbojoties ar gadu desmitiem pazīstamiem kartupeļu audzētājiem, kas spēj nodrošināt labu kartupeļu kvalitāti un zināmas kartupeļu šķirnes, šogad kompānija plāno iepirkt 21 000 tonnu kartupeļu, kas ir par 5% vairāk nekā pērn.

«Kopumā attīstot sadarbību «Orkla» grupā, «Ādažu čipsi» ražotnei gadu no gada palielinās ražošanas apjomi, jo tiek ražotas sāļās uzkodas arī citiem «Orkla» grupas uzņēmumiem,» viņa uzsvēra.

Mikša piebilda, ka lielākā daļa no visa «Ādažu čipsi» ražošanā izmantotā kartupeļu apjoma tiek iepirkta no Latvijas saimniecībām, kā arī mazākos apjomos no Lietuvas un Igaunijas.

Pašreizējās prognozes liecina, ka kartupeļus saimniecības Latvijā šogad novāks par 10-14 dienām vēlāk nekā pērn, bet kopumā gads būs veiksmīgs. Liela ietekme vēl būs laika apstākļiem jūlijā un augustā, viņa piebilda.

Jau ziņots, ka 2016. gadā «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» ieguldīja «Ādažu čipsi» ražošanas procesos, investējot 320 000 eiro kartupeļu pirmapstrādes līnijā, 60 000 eiro čipsu ražošanā, lai uzsāktu pilnīgi jauna veida vafeļčipsu izgatavošanu un virzīšanu tirgū. Tāpat kompānija septembrī Latvijas tirgū sāka piedāvāt pilngraudu kraukšķus.

Tāpat vēstīts, ka norvēģu kompānija «Orkla» 2014.gada augustā iegādājās koncernu «NP Foods», bet oktobrī tika pieņemts lēmums apvienot SIA «NP Foods», AS «Laima», AS «Staburadze» un AS «Latfood» vienā uzņēmumā, kura nosaukums ir «Orkla Confectionery&Snacks Latvija», bet SIA «Spilva» un AS «Gutta» apvienoti vienā uzņēmumā ar nosaukumu SIA «Orkla Foods Latvija».

«Orkla Confectionery&Snacks Latvija» (iepriekš «NP Foods») apgrozījums 2015.gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaudzis par 740 000 eiro un sasniedza 71,6 miljonus eiro, bet koncerna zaudējumi bijuši 1,214 miljoni salīdzinājumā ar 1,107 miljonu eiro peļņu iepriekšējā gadā. «Orkla Confectionery&Snacks Latvija» pārstāv šādus produktu zīmolus - «Laima», «Selga», «Staburadze», «Ādažu čipsi», «Old Town bakery», «The Original Taffel Snacks» un «Pedro». Uzņēmums eksportē preces uz gandrīz 30 valstīm, un tajā kopumā strādā vairāk nekā 1000 cilvēku. Uzņēmums eksportē preces uz gandrīz 30 valstīm, tajā kopumā strādā vairāk nekā 1000 cilvēku.

Svarīgākais
Uz augšu