Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Baltijas mediju reklāmas tirgus pērn sasniedza € 278,8 miljonus

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: AP/Scanpix

Baltijas mediju reklāmas tirgus 2016.gadā sasniedz 278,8 miljonus eiro, kas ir par 2,9% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina pētījumu kompānijas «Kantar TNS» apkopotā informācija.

Lietuvā pērn mediju reklāmas tirgus pieauga par 5,9%, salīdzinot ar 2015.gadu, un sasniedza 107,1 miljonu eiro. Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2016.gadā bija 94,1 miljons eiro, pieaugot par 1,6%, savukārt Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 77,6 miljonus eiro, kas ir par 0,5% vairāk nekā gadu iepriekš.

«Kantar TNS» Mediju pētījumu vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka 2016.gadā Baltijā sasniegts augstākais reklāmas investīciju apjoms kopš 2008.gada, kad tas bija 406 miljonu apmērā. Lielākais pieaugums joprojām turpinās interneta reklāmā, kur investīciju apjoms kopš 2010.gada ir dubultojies. Turklāt jāņem vērā, ka apkopotie dati neiekļauj informāciju par reklāmu starptautiskajās interneta platformās «Google», «Youtube», «Facebook», u.c.

Atbilstoši apkopotajiem datiem Baltijas reklāmas tirgus izaugsme pēc reklāmas investīcijām uz vienu iedzīvotāju 2016.gadā Latvijā bija 39,4 eiro un Lietuvā bija 37,1 eiro uz vienu iedzīvotāju, kas ir zem Baltijas vidējā līmeņa. Igaunijā šis rādītājs ir augstākais starp Baltijas valstīm, 2016.gadā sasniedzot 71,5 eiro. Kopumā šis rādītājs visās Baltijas valstīs ir pieaudzis, salīdzinot ar 2015.gadu.

Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2016.gadā bija Igaunija ar 0,45%. Latvijā šis rādītājs bija 0,31%, bet Lietuvā – 0,28%.

Vienlaikus televīzijas (TV) reklāmas kopējais apjoms Baltijā bija 107,1 miljons eiro. Internets ieņem otro pozīciju ar 52,8 miljoniem eiro. Avīzes ir trešais lielākais medijs Baltijā ar reklāmas apjomu 30 miljoni eiro. Radio reklāmas apjoms bija 28,5 miljoni eiro. Vides reklāmas apjoms Baltijā bija 27,8 miljoni eiro. Žurnālu reklāmas apjoms sasniedza 22,5 miljonus eiro, savukārt kino reklāmas kopējais apjoms bija 1,3 miljoni eiro.

Pērn reklāmai TV bija lielākā tirgus daļa – 39,7%. Interneta reklāmas tirgus daļa ir otrā lielākā ar 19,5%. Avīžu reklāmas tirgus daļa bija 11,1%. Radio reklāmas tirgus daļa Baltijā 2016.gadā bija 10,5%, bet vides reklāmas daļa bija 10,3%. Žurnālu reklāma 2016.gadā Baltijā bija 8,3%, turpretī 0,5% daļu ieņēma kino reklāma.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu