Latvijā interneta lietotāji arvien aktīvāk klikšķina uz reklāmas kampaņu baneriem, vēl lielāka aktivitāte tikai Ukrainā un Turcijā, liecina interneta pētījumu uzņēmuma «Gemius» jaunākais «gemiusAdMonitor» pētījums. Par to TVNET pavēstīja uzņēmuma sabiedrisko attiecību un komunikācijas speciāliste Anete Fronta.
Pētījums: trešie aktīvākie interneta reklāmu klikšķinātāji dzīvo Latvijā
Latvijas interneta lietotāji bieži klikšķina uz reklāmām
Pārskata dati norāda, ka Latvijā ir viens no augstākajiem CTR (click-through rate) rādītājiem, kas apzīmē reklāmas klikšķu skaitu uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm. Latvijā CTR 2016. gada otrajā pusē ir 0.95, un tas nozīmē, ka vidēji no katriem parādītajiem 1000 reklāmas baneriem uz 95 no tiem tiek izdarīti klikšķi.
Jāatzīmē, ka šis rādītājs ar katru gadu pieaug, attiecīgi šajā pašā periodā 2015. gadā uzrādot 0,65, kamēr 2014.gada otrajā pusē CTR bijis tikai 0,39.
Šajā kategorijā Latvija ierindojas 3. vietā, jo vēl augstāks CTR ir tikai Ukrainai (1.14) un Turcijai (1.01).
Vairāk klikšķina uz interaktīvajiem reklāmas formātiem
Dati norāda, ka tradicionālos reklāmas banerus izmanto krietni vairāk, taču atdeve jeb CTR interaktīvām kampaņām ir ievērojami augstāka. Latvijā šis rādītājs ir 2,01 interaktīvajām reklāmām, kamēr tradicionālajiem baneriem tas ir tikai 0.36. Attiecīgi Latvijas interneta lietotāji uz katrām 1000 interaktīvām ekspozīcijām uzspiedīs 200 reizes, kamēr tradicionālie baneri tiks klikšķināti tikai 36 reizes.
Kopumā dati rāda, ka pēdējā gada laikā CTR ir strauji pieaudzis interaktīvajiem reklāmas formātiem (+ 1.55), kamēr tradicionālajiem baneriem tas nokritis par 0.04.
Tradicionālie baneri ir statiskas interneta reklāmas, kamēr interaktīvu baneru elementi spēj reaģēt uz peles kustībām.
Tradicionālie baneri joprojām visbiežāk izmantotais formāts
Visās analizētajās valstīs tradicionālo baneru (Regular banner) izmantošana reklāmas kampaņās joprojām ir izteikti populāra. Tā, piemēram, valstis, kur šis formāts tiek izmantots mazāk nekā 75% kampaņu, ir tikai četras - Polija (71%), Ukraina (73%), Moldova (74%) un Čehija (74%). Savukārt kaimiņvalsts Lietuva tradicionālos banerus izmanto 93% reklāmas kampaņu. 2016. gada otrajā pusē Latvijā tradicionālo baneru formāti tika izmantoti 89% no visām kampaņām, kamēr interaktīvie (Rich Media) reklāmas formāti atrodami 16% kampaņās.