«Degvielas patēriņš gan ir tikai viens elements no kopainas: ziemas riepām ir īsāks mūžs. Turklāt tās ir skaļākas par vasaras, līdz ar to komforta līmenis uz šosejas ir ievērojami zemāks. Tomēr pats galvenais ir drošība. Ziemas riepas radītas, lai efektīvi strādātu zemās temperatūrās, un +20 un vairāk grādos tās savu funkciju nepilda. Mēs taču vasaras riepas neizmantojam ziemā, tad kādēļ lai brauktu ar ziemas riteņiem vasarā?» - tā Latkausks.
Ir braucēji, kuri gadā nobrauc desmit vai pat mazāk tūkstošus kilometru, un viņi skaidro, ka nav pamatojuma izmantot divus riepu komplektus tik mazam nobraukumam. Tomēr auto ekspertiem ir ieteikums arī šajā situācijā: jo mazāk brauc, jo mazāks riepu nodilums un ilgāks kalpošanas laiks.
«Šādi ietaupīt nav laba ideja, jo pakļaujat sevi potenciālai bīstamībai un ekonomējat uz savu drošību. Noteikti nav ieteicams cauru gadu izmantot vienu riepu komplektu.
Riepas ir vienīgais automašīnas saķeres punkts ar ceļa virsmu.
Ja šī saķere ir slikta, tad braukšana var kļūt nekontrolējami bīstama. Manuprāt, universālu lietu nav,» skaidro autosportists un sporta kompleksa «333» vadītājs Haralds Šlēgelmilhs.
Nobeigumā Elmants norāda uz riskiem, kas pastāv, izlemjot par lietotu vai atjaunotu riepu iegādi. Galvenie riski slēpjas apstāklī, ka nav zināms, kādos apstākļos riepas glabātas, savukārt atjaunotās riepas ir tādas pašas lietotas riepas, taču ar atjaunotu protektoru. Apzinoties, ka ne visi automobiļu īpašnieki var atļauties iegādāties jaunas premium segmenta riepas, Goodyear menedžeris iesaka kaut vai Eiropas ražotāju ekonomiskās klases, taču jaunas riepas.