Eksperti norāda, ka ziemas riepu izmantošana vasarā nav nedz izdevīga, nedz droša

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Goodyear

Daudziem auto īpašniekiem pavasaris saistās ar dilemmu - ko darīt ar lietotajām ziemas riepām? Ja jums jau ir vasaras riepas no pagājušās sezonas un ziemas riepas vēl pietiks nākamajai ziemai, tad risinājums ir vienkāršs. Tomēr izvēle kļūst sarežģītāka, ja vasaras riepu nav un ziemas riepas ir tādā stāvoklī, ka uz nākamo sezonu tāpat būtu jāmaina.

Ir autovadītāji, kas šādā situācijā izvēlas ekonomiskāko risinājumu – nemaina riepas un vasaras sezonu nobrauc ar lietoto ziemas komplektu. Pirms nākamās sniega sezonas nobrauktās riepas tiek izmestas un to vietā vienkārši nopirktas jaunas ziemas riepas.

Tomēr speciālisti uzskata, ka šāda izvēle var izrādīties ne tikai neekonomiska, bet arī nedroša.

Ziemas riepas izmantot vasarā nav droši

«Labākā izvēle šādā situācijā būtu pirkt jaunas vasaras riepas un utilizēt vecās ziemas. Katru pavasari mēs atkārtojam: neizmantojiet ziemas riepas vasarā, jo tas nav droši. Mēs esam priecīgi, ka arvien vairāk izdzird šo padomu un ņem to arī vērā,» stāsta Goodyear Baltijas menedžeris Elmants Latkausks.

Pēc viņa domām, auto īpašnieki reizēm novērtē tikai riepu cenu un no tā izdara nepareizus secinājumus, domājot, ka lētāk ir cauru gadu izmantot vienu riepu komplektu.

Riepu ietekme uz auto stabilitāti, degvielas patēriņu un komfortu bieži vien tiek aizmirsta,

tāpat arī netiek padomāts par riepu ilgmūžību. Par degvielas patēriņu runājot – auto, kas aprīkots ar ziemas riepām, var patērēt pat desmit procentus vairāk degvielas nekā auto ar vasaras riepām.

«Degvielas patēriņš gan ir tikai viens elements no kopainas: ziemas riepām ir īsāks mūžs. Turklāt tās ir skaļākas par vasaras, līdz ar to komforta līmenis uz šosejas ir ievērojami zemāks. Tomēr pats galvenais ir drošība. Ziemas riepas radītas, lai efektīvi strādātu zemās temperatūrās, un +20 un vairāk grādos tās savu funkciju nepilda. Mēs taču vasaras riepas neizmantojam ziemā, tad kādēļ lai brauktu ar ziemas riteņiem vasarā?» - tā Latkausks.

Ir braucēji, kuri gadā nobrauc desmit vai pat mazāk tūkstošus kilometru, un viņi skaidro, ka nav pamatojuma izmantot divus riepu komplektus tik mazam nobraukumam. Tomēr auto ekspertiem ir ieteikums arī šajā situācijā: jo mazāk brauc, jo mazāks riepu nodilums un ilgāks kalpošanas laiks.

«Šādi ietaupīt nav laba ideja, jo pakļaujat sevi potenciālai bīstamībai un ekonomējat uz savu drošību. Noteikti nav ieteicams cauru gadu izmantot vienu riepu komplektu.

Riepas ir vienīgais automašīnas saķeres punkts ar ceļa virsmu.

Ja šī saķere ir slikta, tad braukšana var kļūt nekontrolējami bīstama. Manuprāt, universālu lietu nav,» skaidro autosportists un sporta kompleksa «333» vadītājs Haralds Šlēgelmilhs.

Nobeigumā Elmants norāda uz riskiem, kas pastāv, izlemjot par lietotu vai atjaunotu riepu iegādi. Galvenie riski slēpjas apstāklī, ka nav zināms, kādos apstākļos riepas glabātas, savukārt atjaunotās riepas ir tādas pašas lietotas riepas, taču ar atjaunotu protektoru. Apzinoties, ka ne visi automobiļu īpašnieki var atļauties iegādāties jaunas premium segmenta riepas, Goodyear menedžeris iesaka kaut vai Eiropas ražotāju ekonomiskās klases, taču jaunas riepas.

Uz augšu