«Ja sadarbību akceptēja Tusks, un Klihs par to nezināja, tas liek uzdot jautājumu, kādēļ viņš tika apiets,» sacīja Bončeks.
Tuska atbalstītāji uzskata, ka viņa nopratināšana ir daļa no plašāka Polijas valdības mēģinājuma diskreditēt Tusku un, iespējams, galu galā ieslodzīt viņu.
Polijas aizsardzības ministrs Antonijs Macerevičs pagājušajā mēnesī pauda viedokli, ka Tusku būtu jāsauc pie atbildības arī par «nelikumīgo vienošanos» par Polijas prezidenta lidmašīnas remontu pirms Smoļenskas aviokatastrofas.
Nedēļas izdevums «Gazeta Polska» ziņoja, ka Polijas armijas pretizlūkošanas dienests informējis prokuratūru par aizdomām, ka pastrādāts noziegums iepirkuma procedūrā par prezidenta lidmašīnas «Tupolev» remontu.
Macerevičs «Gazeta Polska» sacīja, ka Tusks ir parakstījis nelegālu līgumu ar Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu. Līgums bijis Polijai neizdevīgs, tādēļ Tuskam būtu jāstājas tiesas priekšā.
Smoļenskas aviokatastrofa notika 2010.gada 10.aprīlī. Avārijā gāja bojā visi 96 lidmašīnā esošie cilvēki, arī Polijas prezidents Lehs Kačiņskis un daudzas citas augsta ranga Polijas amatpersonas.
Polijas labējā spārna politiķi uzskata, ka aviokatastrofa nebija negadījums, neraugoties uz to, ka Polijas un Krievijas izmeklētāji atzinuši, ka tā notika pilota kļūdas, slikto laikapstākļu un sliktās gaisa satiksmes kontroles rezultātā.
Konservatīvā partija «Likums un taisnīgums» (PiS), kas nāca pie varas Polijā 2015.gada beigās, no jauna atvērusi aviokatastrofas izmeklēšanu.