Mertenam 2012.gada novembrī nav izdevies tikties ar Butkeviču, kas tobrīd vēl veidoja savu valdību, bet 2013.gada februārī viņš ticies ar Seima spīkeru Vīdu Ģedvilu, klātesot Kostinam un Bastim, un norādījis, ka «Rosatom» ir gatava investēt Lietuvā - celt elektropārvades līnijas, veidot kopuzņēmumu. Reaģējot uz Ģedvila paustajām šaubām, vai Lietuvai vērts celt savu kodolspēkstaciju, ja AES tiek būvētas Baltkrievijā un Kaļiņingradā, Mertens piedāvājis ne tikai parakstīt līgumu par elektroenerģijas pirkšanu no Kaļiņingradas AES, bet arī iegādāties spēkstacijas akcijas.
«Rosatom» pieļāvusi arī iespēju celt atomelektrostaciju Lietuvā. Uz Ģedvila jautājumu, vai tā celtu spēkstaciju, Mertens atbildējis, ka «Rosatom» ir gatava ienākt Lietuvā ar savu projektu, bet, ja Lietuva celtu Visaginas AES, pretendētu uz 25% tās akciju.
Vēlāk Mertenam izdevies tikties arī ar Lietuvas premjeru Butkeviču un, klātesot Kostinam, piedāvāt viņam piedalīties Kaļiņingradas AES projektā, celt elektrolīniju uz Kaļiņingradu un sadarboties kodolenerģētikā.
Mertens vēlāk savā atskaitē norādījis, ka šīs tikšanās laikā viņš īpaši uzsvēris, ka Lietuva, pieņemot «Rosatom» piedāvājumus, «mainītu savu ģeopolitisko statusu».
Krievijas valsts atomenerģētikas korporācijas plānus izjaukusi Krimas okupācija, prezidentes Daļas Grībauskaites pretestība «Rosatom» investīcijām, ko korporācijas vadība uzskata par galveno neveiksmes cēloni, savukārt Bastim nav izdevies nodrošināt pienācīgu sociāldemokrātu atbalstu.
Kā uzsver VSD, tādas «Rosatom» darbības - centieni piesaistīt vietējos uzņēmējus un tā nodrošināt sev politisko atbalstu, ir tradicionālā shēma, ko šī Krievijas korporācija izmanto dažādās Eiropas Savienības (ES) valstīs.