vidējā temperatūra martā parasti ir zem 7 grādiem un kāpj vien uz pašām mēneša beigām.
Ja vidējā temperatūra vairākus gadus būtu virs 10 grādiem, tad par vasaras riepu izmantošanu martā nebūtu nekādu šaubu. Tomēr šobrīd drošāk ir nesteigties un vēl pāris nedēļas izmantot ziemas riteņus.
«Ziemas riepas veidotas, lai būtu labas uz sniega, ledus un zemā temperatūrā. Turpretī vasaras riepas - lai būtu laba saķere uz sausa asfalta un tā saglabātos tādā pašā līmenī arī siltākā laikā. Tomēr arī marta beigās uz ielām vēl var būt ledus, tādēļ braukšana šādos apstākļos ar vasaras riepām var būt ļoti bīstama,» stāsta Latkausks.
Latkausks min vēl vienu piemēru, kā saulstari var piemānīt auto vadītājus. Ja pēcpusdienā termometra stabiņš rāda 10 grādus, tas nenozīmē, ka arī vakarā, kad būs jādodas mājās, temperatūra saglabāsies tādā pašā līmenī.
Parasti gan rīti, gan vakari ir par 5-7 grādiem aukstāki nekā dienas vidus.
Apkopojot šos faktus, ir skaidrs, ka pa dienu laiks jau ir piemērots vasaras riepām, bet no rīta un vakaros temperatūrai atbilstošākas ir ziemas riepas.
Temperatūra marta beigās jau var pārsniegt 10 grādus, un asfalts saules staru ietekmē var sasilt vēl vairāk. Tādā gadījumā braukšana ar ziemas riepām kļūst mazāk stabila un pieprasa lielāku uzmanību. Autosportista un sporta kompleksa «333» vadītāja Haralda Šlēgelmilha padoms – nepārvērtējiet savas braukšanas prasmes.