Iesūti ziņu!

Asociācija: Alus nozarē gads nebūs viegls; patēriņu joprojām būtiski ietekmēs laikapstākļiem

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ieva Čīka / LETA

Latvijas alus nozarē šis gads nebūs viegls un alus patēriņu joprojām būtiski ietekmēs laikapstākļi, tāpēc pagaidām alus realizācijas apmērus nav iespējams prognozēt, aģentūrai LETA sacīja Latvijas Alus darītāju asociācijas vadītāja Ināra Šure.

Viņa piebilda, ka nozarē šis gads nebūs viegls vairāku faktoru dēļ. «Šogad 1.martā alum palielinājās akcīzes nodokļa likme. Lai gan tā tika celta mazākā mērā nekā kaimiņvalstīs, jebkurā gadījumā tas mūs ietekmē. Arī iedzīvotāju valstī nekļūst vairāk, tāpēc mēs esam ļoti atkarīgi no tūrisma nozares. Jo vairāk tūristu brauc pie mums, jo labāk. Alus kultūra lielā mērā balstās uz ārzemju tūristiem, kuri patērē alu, taču patēriņš ir ļoti atkarīgs no laikapstākļiem,» pauda Šure.

Latvijas Alus darītāju asociācijas vadītāja teica, ka pēdējos trīs gadus alus tirgū ir lejupslīde, un grūti prognozēt, vai negatīvā tendence turpināsies arī šogad. «Tā kā alus ir sezonāls produkts, viss ir atkarīgs no vasaras. Ja vasara būs saulaina un karsta, alus nozarei klāsies labāk. Taču arī pagājušajā gadā vasara bija samērā laba, bet alus tirgū bija kritums,» teica Šure.

Viņa piebilda, ka Latvijas alus tirgu pozitīvi ietekmē pierobežas tirdzniecība, kas skaidrojama ar augstākām alus akcīzes nodokļa likmēm kaimiņvalstīs. «Tā ir mūsu iespēja, ka igauņu tūristi brauc patērēt alu uz Latviju nevis otrādi,» pauda asociācijas vadītāja, piebilstot, ka igauņi un somi aktīvi izmanto zemākas akcīzes nodokļa likmes alum Latvijā un ar autobusiem brauc uz pierobežu, lai iepirktos.

Vienlaikus Šure uzsvēra, ka alus realizācijas apmēru pieaugumu saistībā ar pierobežas tirdzniecību nevar uztvert kā objektīvu faktoru, vērtējot reālo alus patēriņu Latvijā. «Nav objektīvi uz pierobežas tirdzniecības «rēķina» pateikt, ka mums ir pieaudzis kopējais alkohola patēriņš. Patēriņš ir pieaudzis tāpēc, ka ir pieaugusi tirdzniecība ne jau tāpēc, ka Latvijā sāk dzert vairāk,» teica asociācijas vadītāja.

Kā ziņots, 2016.gadā Latvijā kopumā saražoti 73,95 miljoni litru alus, kas ir par 13,66% mazāk nekā 2015.gadā.

2016.gadā Latvijā ievesti 86,93 miljoni litru alus, un tas ir par 10,66% vairāk nekā 2015.gadā.

Latvijas Alus darītāju asociācijas mērķis ir tās biedru kopējo ekonomisko interešu aizstāvēšana, kā arī piedalīšanās likumdošanas pilnveidošanā un saskaņošanā ar ES likumdošanas prasībām un rekomendācijām, kā arī piedalīšanās likumprojektu izstrādāšanā, kas saistīta ar alus ražošanu, realizāciju un mārketingu, alus dzeršanas kultūras veicināšana Latvijā.

Svarīgākais
Uz augšu