Šobrīd Ženēvā risinās ikgadējā automobiļu izstāde. Eiropā tā tradicionāli ir pirmais šāda veida un mēroga pasākums katru gadu, tādēļ šī ir pirmā iespēja ieraudzīt ļoti dārgus un lētākus, ļoti ātrus un lēnākus jaunumus no lieliem un maziem ražotājiem. Jaunumu šogad ir desmitiem, bet, ļaujoties mūsu tiesībām nedaudz aizmirsties un pasapņot, piedāvājam novērtēt piecus seksīgākos sērijveida auto šā gada Ženēvas auto šova piedāvājumā.
Iekārojamākie sērijveida auto Ženēvas auto šovā
Alpina B5 Bi-Turbo
Alpina B5 Bi-Turbo ir automobilis, kas pasauli iepazīst kā 5.sērijas BMW, taču taisnā ceļā dodas uz mazpilsētu Buhlo (Buchloe) ar 12 tūkstošiem iedzīvotāju Bavārijā un tur piedzīvo pamatīgu pārbūvi. Pirmām kārtām tā attiecas uz 4,4 litru V8 turbo motoru, kurš pēc viesošanās pie Alpina speciālistiem attīsta jau 608 ZS un 800 Nm. Tā kā Alpina B5 Bi-Turbo pirmo reizi būs pieejama ar BMW xDrive pilnpiedziņas sistēmu, līdz 100 km/h sedans spēs paātrināties 3,5, bet līdz 200 km/h - 11,4 sekundēs. Auto pārstās paātrināties pie 330 km/h atzīmes.
Bez taisnvirziena dinamikas ne mazāk svarīgas ir gaitas īpašības. Meklējot perfektos regulējumus, Alpina cenšas panākt līdzsvaru starp dinamiku un precīzu vadāmību, un augstu komforta līmeni, mērojot tālus ceļus. Ja ir vēlēšanās, B5 Bi-Turbo būs pieejams arī ar universāļa virsbūvi.
Aston Martin Vanquish S Volante
Pērn tradīcijām bagātais britu autoražotājs Aston Martin parādīja jauno Vanquish S. Ženēvas auto šovā uzņēmums prezentēja modeļa vaļējo versiju Volante ar iespēju nolaist jumtu un pretī horizontam traukties ar izpūrušu matu ērkuli uz galvas.
Tāpat kā gran turismo kupejai, arī Vanquish S Volante kabrioletam zem motora pārsega iebūvēts 6 litru V12 atmosfēriskais motors, kurš tagad attīsta apaļus 600 ZS. Iepriekš motora jauda bija 573 ZS.
Cik dinamisks un cik ātrs ir jaunais kabriolets, nav zināms. Zināms ir tikai tas, ka auto izskatās lieliski un ka kupeja 100 km/h spēj sasniegt 3,5 sekundēs.
Ferrari 812 Superfast
Ženēvā prezentētais 812 Superfast ir modeļa F12berlinetta tiešais pēctecis, turklāt krietni vien pārāks. Tam aizvien ir priekšā starp priekšējo asi un salonu iebūvēts V12 atmosfēriskais motors, taču tā darba tilpums ir palielināts no 6,2 līdz 6,5 litriem. Un ne bez sekām, jo motora jauda tagad ir apaļi 800 zirgspēki. Tādējādi, ja neskaita īpašā izlaiduma modeļus ar vidū iebūvētu V12 motoru, šis ir visu laiku jaudīgākais Ferrari sērijveida modelis.
Liekot lietā F-1 čempionātā gūtās zināšanas elektronisko sistēmu, jaudas pārvada un aerodinamikas jomā, Ferrari ir izdevies radīt klasiskās piedziņas ielas auto, kurš spēj līdz 100 km/h paātrināties 2,9 sekundēs, līdz 200 km/h - 7,9 sekundēs un maksimāli attīstīt 340 km/h.
Pagani Huayra Roadster
Huayra rodsters ir auto, kuru kaislīgais itāļu autobūves meistars Horacio Pagani sāka izstrādāt jau 2010.gadā. Darbs turpinājās trīs gadus, līdz 2013.gadā viss projekts tika izmests atkritumos un sākta jauna dizaina izstrāde. Tagad tā ir pabeigta un Ženēvā nogādāts gatavais rodsters, kurš, tāpat kā Huayra kupeja, arī ir rūpīgi pārdomāts, katra skrūvīte, katra virsma, katra detaļa ne tikai pilda savu darbu, bet arī labi izskatās.
Protams, auto ir arī ātrs, tāpat kā pārējie Pagani izstrādājumi. Tam vidū iebūvēts Mercedes-AMG būvēts 6 litru V12 turbo motors ar 764 zirgspēkiem un 1000 Nm. Vaļējā auto dinamikas rādītāji nav zināmi, taču, ņemot vērā, ka rodsters ir vieglāks un jaudīgāks par kupeju, bet tā šajā disciplīnā uzrāda 3,3 sekundes, sprints līdz simtam varētu ilgt apmēram 3 sekundes.
Jāpiebilst, ka Pagani ir paredzējuši uzbūvēt tikai 100 Huayra Roadster eksemplārus, taču tie visi jau ir pārdoti, lai gan minimālā cena noteikta 2,28 miljonu eiro apmērā.
Koenigsegg Regera
Nav daudz tādu auto, kurš salonā piedāvā augstu komforta līmeni un eleganci, taču vienlaikus var likt zibenīgi noreibt. Koenigsegg Regera ir šāds auto, jo, būdams aprīkots ar trim elektromotoriem, kas kopā attīsta 670 zirgspēkus, un kompānijas plaši lietoto 5 litru V8 twin-turbo motoru, Regera var dižoties ar reti sastopamiem veiktspējas rādītājiem - 1500 ZS un 2000 Nm. Un vismaz teorētiski tie nozīmē, ka šis hibrīdauto spēj līdz 300 km/h paātrināties 10 sekundēs, bet līdz 400 km/h - mazāk nekā 20 sekundēs.
Ne mazāk interesanta gan ir Koenigsegg izstrādātā Direct Drive sistēma, kas dod iespēju Regera iztikt bez pārnesumkārbas - nospiest akseleratora pedāli un braukt, kamēr motors sasniedz 8250 apgr./min. Darbības princips ir samērā vienkāršs - no vietas automobili izkustina katram aizmugurējam ritenim piejūgts 240 zirgspēku elektromotors, kura vajadzībām elektrību ražo V8 dzinējs. Turpinot paātrināties, pakāpeniski tiek pieslēgts iekšdedzes dzinējs un kloķvārpstai pievienotais elektromotors. Pie aptuveni 50 km/h vadītāja rīcībā ir jau visu četru jaudas avotu veiktspēja.