Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Sporta auto ikdienai - jaunais Porsche 911 GT3

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Porsche

Porsche 911 GT3 piedāvā autosporta cienīgu veiktspēju, sistemātisku vieglas konstrukcijas dizainu un neierobežotu braukšanas baudījumu. Progresīvā modeļa 911 jaunajā paaudzē ir pastiprināta saikne starp braukšanu ikdienā un sacīkšu trasē. Jaunākā uzlabotā modeļa pamatā ir četru litru opozītmotors.

Atmosfēriskais motors ar iespaidīgo apgriezienu skaitu un 500 ZS jaudu ir praktiski tāds pats kā tīrasiņu sacīkšu automašīnai 911 GT3 Cup. Automobilim ir pārstrādāta šasija ar piestūrējošiem aizmugurējiem riteņiem, un tie apvienojumā ar vieglo konstrukciju nodrošina augstas kvalitātes vadāmību un dinamiku. Šī ir braukšanai ikdienā piemērota sporta automašīna, ko izstrādā un ražo turpat, kur Porsche sacīkšu automašīnas.

Lielākajai daļai Porsche GT sērijas mašīnu īpašnieku arī patīk izmest kādu apli pa sacīkšu trasi, kur jaunais 911 GT3, kura masas un jaudas attiecība ir 2,86 kg/ZS, jūtas kā zivs ūdenī. Kopā ar īpaši GT sērijai pielāgoto standartaprīkojuma septiņu pakāpju divu sajūgu pārnesumkārbu (PDK) divvietīgā automašīna ar pilnu degvielas tvertni sver 1430 kg un no 0 līdz 100 km/h ieskrienas 3,4 sekundēs. Tās maksimālais ātrums ir 318 km/h. Tiem, kas dod priekšroku neviltotam braukšanas priekam, Porsche piedāvā 911 GT3 ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu.Tā ļauj jaudīgajam 911 no 0 līdz 100 km/h ieskrieties 3,9 sekundēs un sasniegt 320 km/h maksimālo ātrumu.

Izveicīgs līkumos, stabils taisnos ceļa posmos

Jaunā 911 GT3 šasijas izstrādē ir izmantota Porsche pieredze motorsportā, un tās regulējums ir pārstrādāts tā, lai nodrošinātu vēl labāku vadāmību un dinamiku. Jaunā divvietīgā automašīna par aptuveni 25 mm ir zemāka nekā 911 Carrera S. Papildus uzlabotam pamata dizainam šasija tagad izceļas ar izcilām vadāmības īpašībām, lielā mērā pateicoties aktīvajai aizmugurējai stūrējamai asij. Atkarībā no braukšanas ātruma tā stūrē tādā pašā virzienā kā priekšējie riteņi vai pretējā virzienā, tādējādi uzlabojot automašīnas vadāmību un stabilitāti. Automašīnas braukšanas dinamiku uzlabo arī dinamiskie motora balsteņi un aizmugurējā diferenciāļa bloķētājs.

911 GT3 izskats nerada šaubas par mašīnas mērķi. Izteiksmīgais oglekļa šķiedras antispārns izceļ faktu, ka šīs sporta automašīnas formas ir veidotas, ievērojot aerodinamikas principus. Vieglais priekšpuses dizains un priekšējais spoileris ir optimizēti, lai nodrošinātu vēl labāku gaisa plūsmu. Aerodinamiskie uzlabojumi ir redzami arī vieglajā aizmugures dizainā ar izplūdes gaisa atverēm un jaunajā difuzorā.

Salons: braukšanas dinamikas centrālais punkts

Jaunās sporta automašīnas salona dizains ir veidots atbilstoši 911 GT3 braukšanas kvalitātei. 360 mm diametra sporta stūre ir aizgūta no 918 Spyder. Porsche sporta sēdekļos Plus ar uzlabotiem sēdekļu sānu polsteriem un manuālu garenvirziena pozīcijas regulēšanu dinamiku izjutīs gan vadītājs, gan pasažieris. Sēdekļa augstums un atzveltnes tiek regulētas elektroniski.

Foto: Porsche

Porsche modelī 911 GT3 piedāvā trīs papildu sēdekļu variantus. Adaptīvajiem sporta sēdekļiem Plus iespējams elektriski regulēt visas funkcijas (18 pozīcijās). Otrā iespēja ir sporta kausveida sēdekļi ar atlokāmu atzveltni, iebūvētu krūškurvja drošības spilvenu un manuālu sēdekļa garenvirziena pozīcijas regulēšanu. Trešais variants ir viengabala kausveida sēdekļi no vieglas, ar oglekļa šķiedru stiegrotas plastmasas ar oglekļa šķiedras auduma apdari.

Porsche Track Precision lietotne standartaprīkojumā

Papildus Porsche komunikāciju sistēmai (PCM) ar tiešsaistes navigācijas moduli un reāllaika satiksmes informāciju standartaprīkojumā ir iekļauts arī Connect Plus modulis un Track Precision lietotne. Track Precision lietotne ļauj 911 GT3 vadītājiem savos viedtālruņos apskatīt, ierakstīt un analizēt detalizētu braukšanas informāciju.

Foto: Porsche
Uz augšu