«Vēl viena lieta, par ko maz tiek runāts, ir privātā marka. Piemēram, lielveikalu «Rimi», «Maxima», «top!». Piens, kas ir lielveikalu zīmola pakās, nav vietējais – tas nāk no dažādām Eiropas valstīm, piemēram, Lietuvas, Igaunijas, Polijas. Ja labi pameklē, jebkuram produktam marķējumā var atrast izcelsmes vietu. Piena pakas elipsītē redzami nelieli burtiņi, piemēram, LV vai LT. Identificēt produktu var arī Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) mājaslapā.» Tomēr jābūt īpaši motivētam vai pat savā ziņā apsēstam, lai, klīstot pa lielveikala labirintiem un liekot grozā produktus, pievērstu uzmanību mikroskopiskajiem uzrakstiņiem. Lielākā daļa cilvēku tomēr ir labticīgi – ja jau vēstījums uz etiķetes ir latvisks, tātad produkts ir vietējais.
Šolks atceras, ka piena produktu tirgū pirms gadiem nācies risināt dažādus negodīgas konkurences gadījumus. Kāds ražotājs tirgū piedāvāja krējumu 500 gramu iepakojumā, kurā bija tikai 350 gramu produkta, un nedaudz pazemināta cena. «Mainot Eiropas Savienības likumdošanu, kas sākumā bija labticīga, piegādātāju un tirgotāju manipulāciju iespējas 13 gadu laikā ir samazinājušās,» saka eksperts. Pēc viņa domām, sevi cienošā valstī arī mazumtirgotājiem jābūt sevi un pircējus cienošiem, kas «netin ap pirkstu» patērētājus. Tomēr tiešā veidā nevienam neko pārmest nevar, tā sakot,
«bizness ir tikai bizness» un tirgotāju argumenti šajā ziņā ir «cieti».
Šolks uzskata, ka mūsu interesēs ir atbalstīt vietējo ražotāju, kurš algas dienā (it īpaši) ir arī pircējs. «Daudziem ir īstermiņa, uz brutālu peļņas iegūšanu vērsta pieeja, viņiem negribas domāt par acīmredzamo atgriezenisko saiti.» Lai gan vēsturiski Latvija ir «piena zeme», piena ražošanas efektivitāte pie mums nav augsta, tāpēc, ja vietējam ražotājam netiek pasniegta palīdzīga roka, viņš nespēj mēroties spēkiem ar lielajiem piena tirgus spēlētājiem.