Skaidrojums šādam optimismam, šķiet, meklējams lappusi iepriekš (kā arī 10. lpp.), kurā pausts, ka šie un citi jautājumi izrunāti starp premjeru un attiecīgajiem ministriem īpašu tikšanos laikā šā gada janvārī un februārī. Un acīmredzot panākta vienprātība. Tas viss ir burvīgi, bet kāpēc valdībai liekas, ka tās priekšlikumi, ļoti iespējams, nepopulāri, un jo īpaši pašvaldību vēlēšanu priekšvakarā, gūs arī atbalstu Saeimā? To skaitā pašu partijās? Parlamentam, atvainojiet, ir sava izpratne par pareizo lietu kārtību zem saules. Par to, starp citu, liecina arī jautājuma par piespiedu dalītā īpašuma tiesisko attiecību privatizēto daudzdzīvokļu mājās «iesprūšana» parlamentā, kuras rezultātā šis jautājums gan ir sadaļā «nepieciešama politiskā vienošanās». (Tā pat no manas puses nav kāda īpaša indes spļaušana parlamenta virzienā – interešu un skatījuma atšķirīgums starp abiem varas atzariem raksturīgs ne tikai Latvijai.)
Tik saulainām valdības prognozēm ir divi iespējamie skaidrojumi. Pirmais. Premjers (un varbūt pat viņa ministri) tiešām tic, ka reformas ir jāveic, ka tās ir pārāk svarīgas, lai politiskie ķīviņi procesu bremzētu. Šāds skaidrojums runātu par labu Kučinskim tādā izpratnē, ka viņš nav atmetis ar roku darbam. Vienlaicīgi atļaušos teikt, ka šāda skaidrojuma gadījumā premjera plosts ir pamatīgi aizdreifējis no politiskās cietzemes un viņš nedaudz zaudējis realitātes sajūtu. Pieņemsim, ka esmu mizantrops, tomēr man grūti iedomāties, ka veselības ministre Čakša, pārrunu ar premjeru iedvesmota, mirdzošām acīm ierodas ZZS frakcijā Saeimā, informē par kādu ZZS vadītu pašvaldību skarošu nepatīkamu lēmumu, un frakcija, aizgrābtībā piesarkusi, vienbalsīgi saka: protams, Anda, ja tas ir kopējo interešu labā, štrunts ar to pašvaldību, darām tā! Tas pats attiecas uz koalīcijas partneriem.