Ķīnas telekomunikāciju sistēmu un aprīkojuma ražotājs «Huawei» pērn spējis palielināt savu viedtelefonu tirgus daļu, pateicoties konkurentu «Samsung» un «Apple» nedienām, trešdien vēsta tirgus izpētes kompānija «Gartner».
«Huawei» viedtelefonu tirgū pērn pietuvojies «Samsung» un «Apple»
«Huawei» tirdzniecības apjoms pagājušajā gadā palielinājies par 26,7%, bet gan «Samsung», gan «Apple» piedzīvojis kritumu par 4,3%, norāda «Gartner».
Tādējādi «Huawei» spējis palielināt viedtelefonu tirgus daļu līdz 8,9%, salīdzinot ar 7,3% pirms gada.
Tikmēr Dienvidkorejas «Samsung» tirgus daļa sarukusi par diviem procentpunktiem un veidojusi 20,5%, bet ASV giganta «Apple» tirgus daļa nokritusies no 15,9% līdz 14,4%.
«Ķīnas ražotājiem pērn izdevies palielināt tirgus daļu, un «Huawei» šobrīd izskatās kā galvenais konkurents šiem diviem gigantiem, lai arī atstarpe saglabājas liela,» vēsta «Gartner».
Starp citiem Ķīnas viedtelefonu ražotājiem ir OPPO, «BBK Communication Equipment», ZTE, «Xiaomi» un «Lenovo».
Pērnā gada ceturtajā ceturksnī vien, kad tika piedzīvotas «Samsung» nedienas ar viedtelefonniem «Note 7» un tirgū nonāca viedtālrunis «iPhone 7», «Apple» spēja iegūt līderpozīcijas ar 17,9% tirgus daļu, pārdodot 77 miljonus ierīču.
«Samsung» ceturksnī pārdeva 76,8 miljonus viedtelefonu, iegūstot 17,8% tirgus daļu, bet «Huawei» tirgus daļa ar 40,8 miljoniem pārdoto ierīču veidoja 9,5%.