Volkswagen grupā ietilpstošais zīmols Seat nupat atklājis jaunu Ibiza, kas esot liels solis uz priekšu dizaina, drošības un veiktspējas ziņā; galvenokārt pateicoties tam, ka automobiļa konstrukcijā izmantota jauna tehnoloģiskā platforma.
Seat atklāj visu laiku labāko Ibiza
Ibiza ir pirmais Volkswagen grupas mazauto, kura konstrukcijā izmantota MQB A0 platforma. Nākamais būs VW Polo, kurš debitēs vēlāk šā gada laikā.
Spāņu ražotājs piektās paaudzes Ibiza dēvē par labāko Ibiza, kāda jebkad radīta, un to pamato ar vērienīgajiem uzlabojumiem. Pirmkārt tās ir jaunas proporcijas. Proti, ja salīdzina ar līdzšinējo Ibiza, jaunais modelis ir īsāks, taču tai pašā laikā ir par 87 mm platāks un ar 95 mm garāku riteņu bāzi. Tas nozīmē tikai to, ka Seat mazauto ir kļuvis nedaudz mazāks, tomēr piedāvā ievērojami plašāku salonu, raksta Automotive News Europe..
Ar 5,4 miljoniem pārdotu vienību Ibiza ir Seat otrais pārdotākais modelis aiz Leon. Jaunās Ibiza globālā pirmizrāde notiks šā gada martā Ženēvā, bet pārdošanā pie dīleriem tas nonāks vasarā.
Paaudžu maiņas rezultātā ir nedaudz mainījies arī Ibiza dizains. Līdzības ar šobrīd aktuālo modeli gan ir skaidri redzamas, taču virsbūves dizains ir jūtami sportiskāks. Tā kā jaunās Ibiza virsbūve ir par 30% noturīgāka pret vērpi, tātad stingrāka, arī vadāmības īpašības ir labākas un atbilst sportiskajam ārējam izskatam. Ražotājs gan apgalvo, ka uzlabots arī mazā auto gaitas komforts.
Jaunā Ibiza iegūs mazajai klasei neraksturīgas drošības un komforta tehnoloģijas. Piemēram, spāņi paredzējuši, ka Ibiza varēs apgādāt ar adaptīvo kruīza kontroli un elektronisko asistentu ērtākai braukšanai sastrēgumos. Tāpat auto multimediju sistēmā tiks iekļautas Apple Car Play, Android Auto un Mirror Link sistēmas.
Ibiza motoru paletē ietilps 1 litra trīs cilindru turbo motors ar 95 vai 115 zirgspēkiem, kā arī VW grupas jaunais 1,5 litru turbo motors ar 150 ZS, tiesa gan, tas būs pieejams vēlāk. Mazāk jaudīgais 1 litra motors būs pieejams arī modifikācijā, kas darbojas ar saspiestu dabasgāzi (CNG).
Arī dīzeļdzinēju saimē iekļauti trīs motori - tiem visiem darba tilpums ir 1,6 litri, bet jauda - 80, 95 un 115 ZS.
Seat Ibiza turpmāk tiks piedāvāts tikai ar piecu durvju virsbūvi. Arī universālis vairs netiks ražots, tā vietā Seat izlaidīs mazās klases SUV Arona. Jāpiebilst, ka Seat nav vienīgais ražotājs, kurš pārtrauks ražot mazās klases auto ar trim durvīm; līdzīgi rīkojušies arī citas kompānijas, cita starpā Renault (Clio) un Nissan (Micra).
Pērn Seat visā pasaulē pārdeva 152 100 Ibiza un no tām 120 353 - Eiropā. Kompānijas pārdotākais modelis tikmēr bija kompaktais Leon ar 165 700 pārdotiem eksemplāriem.