Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

«Lattelecom»: Šogad turpināsies strauja TV skatīšanās paradumu maiņa

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Šogad TV skatīšanās paradumu maiņa būs straujākā, kāda līdz šim piedzīvota Latvijā - iedzīvotāji arvien vairāk televīziju skatīsies sev vēlamā laikā, izmantojot arhīva un ierakstu iespējas, tāpat pieaugs maksas video lietotņu un platformu popularitāte, kur lielāku pieprasījumu veidos seriālu cienītāji, norādīja telekomunikāciju operatora «Lattelecom» biznesa attīstības direktore Inga Alika–Stroda.

«Jau 2016.gadā īpaši strauji pieauga tā dēvētā nelineārā TV skatīšanās. Tas nozīmē, ka skatītājs arvien retāk konkrētā laikā cenšas pagūt uz pārraidi, tā vietā izmantojot ieraksta vai arhīva funkcijas. Piemēram, pērn 83% «Lattelecom Interaktīvās TV» skatītāju lietoja TV saturu sev vēlamā laikā. Ja ir būtiski sekot līdzi kādam pasākumam, piemēram, sporta tiešraidei tieši tā norises brīdī, skatītājs biežāk sāk izmantot maksas video lietotnes, platformas, kas ļauj pārraidi skatīties jebkurā vietā un no jebkuras ierīces,» sacīja Alika-Stroda.

Viņa norādīja, ka maksas video platformām ir vieta tirgū, jo Latvijā, līdzīgi kā citviet pasaulē, ir daļa cilvēku, kas tradicionālo televīziju neskatās, tomēr viņus interesē pieeja kvalitatīvam saturam un sabiedrībā aktuālu notikumu tiešraidēm. «Piemēram, 25% no visām ASV mājsaimniecībām, kurās ir televizors, iztiek bez kabeļtelevīzijas un satelīttelevīzijas, savukārt 10% vispār nekad nav bijuši TV abonenti,» atklāja Alika-Stroda.

Pēc viņas vārdiem, aizvadīto gadu var nodēvēt arī par maksas TV un video lietotņu gadu, jo tās pieteica ne tikai Latvijas lielākie tirgus spēlētāji, bet sāka darboties arī populāras ārvalstu platformas. «Paredzams, ka, palielinoties satura klāstam, 2017.gadā šādu platformu izmantošana pieaugs īpaši strauji. Jau pērn «Lattelecom» filmu, seriālu un TV platformu «Shortcut» lejupielādēja 60 000 reižu, un visvairāk tajā skatīti jaunie aktuālie seriāli, filmas un sporta tiešraides,» piebilda Alika-Stroda.

Kā ziņots, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju uzņēmuma «Lattelecom» grupas peļņa pērn, līdzīgi kā 2015.gadā, sasniedza 32 miljonus eiro. Tikmēr uzņēmuma grupas apgrozījums pagājušajā gadā sasniedza 193,25 miljonu eiro, kas ir par 2,6 miljoniem eiro vairāk nekā 2015.gadā, kad grupas kopējais apgrozījums bija 190,65 miljoni eiro.

«Lattelecom» ir viens no lielākajiem Latvijas telekomunikāciju uzņēmumiem, kas pieder valstij Privatizācijas aģentūras personā (51%) un Skandināvijas koncerna «TeliaSonera» meitasuzņēmumam «Tilts Communications» (49%). 2015.gadā uzņēmuma grupas apgrozījums bija 190,65 miljoni eiro, bet peļņa - 32 miljoni eiro.

Svarīgākais
Uz augšu