Saņemot sūdzības no iedzīvotājiem par prusakiem sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumos, kuri izvietoti tirdzniecības centrā Spice, Pārtikas un veterinārā dienesta inspektori veica pārbaudes, kuru gaitā atklāja, ka šī problēma ir aktuāla ne tikai tirdzniecības centrā esošajos ēdināšanas uzņēmumos, bet tirdzniecības centrā kopumā. Tirdzniecības centrs šobrīd aktīvi sadarbojas ar Pārtikas un veterināro dienestu, Lido un citiem nomniekiem, veicot intensīvus dezinsekcijas pasākumus, lai tuvākajā laikā pilnībā likvidētu problēmu.
«Spices» ēstuvēs prusaki tik nekaunīgi, ka rāpo gar ēdienu pircēju klātbūtnē. «Spice» problēmu risina
Pārtikas un veterinārā dienesta Rīgas pilsētas pārvaldes vadītāja Ina Šubina TVNET pastāstīja, ka inspektori ēdināšanas uzņēmumos insektus nekonstatēja.
Tomēr, pārbaudot dokumentus, kuros firmas, kas nodrošina dezinsekciju tirdzniecības centrā, fiksē gan situāciju uzņēmumā, gan veiktos dezinsekcijas pasākumus, ir redzams, ka
insekti ir konstatēti un tirdzniecības centrs sadarbībā ar tajā izvietotajiem uzņēmumiem jau kopš decembra beigām dara visu, lai problēmu likvidētu.
Tā kā prusaks ir kukainis, kas ilgi var iztikt bez ēdamā un ūdens, dezinsekcija ir jāveic regulāri un ilgstoši –
efekts būs pēc aptuveni četrām nedēļām.
Tirdzniecības centrs un pārbaudītie ēdināšanas uzņēmumi to arī dara.
Pārtikas un veterinārā dienesta pārstāve Ilze Meistere TVNET sacīja, ka viena no sūdzībām par prusakiem Spicē ir saistīta ar Facebook ievietoto video, kurā redzama prusaka skriešana gar Lido ēstuvē izvietotajiem ēdieniem.
Kā vispār var cīnīties ar prusakiem?
Meistere skaidroja, ka pārtikas apritē iesaistītajiem uzņēmumiem ir jāievēro higiēnas prasības, tostarp jāveic regulāra deratizācija un dezinsekcija.
Ja patērētājs pārtikas tirdzniecības vai sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumā pamana insektus, tam ar sūdzību jāvēršas Pārtikas un veterinārajā dienestā, kas šo sūdzību pārbaudīs.
Uzņēmumi noskaņojušies uz cīņu
Savukārt AS Lido Kvalitātes un sortimenta attīstības daļas vadītāja Gunita Daine TVNET apgalvoja: "Mūsu uzņēmumā vislielāko uzmanību pievēršam gan produktu, gan apkalpošanas kvalitātei.
Tāpat katru dienu veicam kvalitātes pārbaudes. Lido ir noslēgts līgums ar deratizācijas un dezinsekcijas uzņēmumu, kas sniedz regulārus kaitēkļu apkarošanas pakalpojumus, un regulāri notiek apsekošana.
Mūsu restorānos tāda situācija nav pieļaujama, par ko atvainojamies klientiem.
Pēc sociālajos tīklos publicētā video saņemšanas operatīvi īstenojām lielo apstrādi, tostarp ģenerālo tīrīšanu visos cehos kopā ar dezinsekcijas un deratizācijas pasākumiem, un kaitēkļi mūsu virtuvē nav novēroti. Cieši sadarbojamies ar tirdzniecības centru un šādus pasākumus turpināsim veikt pastiprinātā režīmā, darot visu iespējamo, lai pārliecinātos, ka līdzīgi gadījumi mūsu restorānā netiek pieļauti."
Tirdzniecības centra Spice tehniskais direktors Oskars Antāns TVNET norādīja, ka tirdzniecības centrs sadarbojas ar Pārtikas un veterināro dienestu, Lido un citiem nomniekiem, veicot intensīvus dezinsekcijas pasākumus, lai tuvākajā laikā pilnībā likvidētu problēmu.
Sūdzas gan darbinieki, gan apmeklētāji
TVNET jau ziņoja par darbinieku sūdzībām, ka to telpās redzēti prusaki. Strādnieki esot regulāri pamanījuši prusakus darbinieku telpās.
Prusaki esot redzēti gan uz galda, gan izlietnē. Neesot iespējams pat ēdienu uzsildīt.
«Un pieņemu, ka prusaki ir visā Spicē. Ņemot vērā, cik daudz ir ēdināšanas iestāžu tirdzniecības centrā Spice,» raksta kāda TVNET lasītāja.
Savukārt kāda lasītāja atsūtīja fotogrāfijas, kurās redzams prusaks Spices Lido ēstuvē iegādātajā pusdienu kārbiņā. Viņa rakstīja, ka
Spices Lido ne pirmo reizi ir redzēti prusaki, kas skrien gar ēdienu, un personāla vieglā attieksme pret to!
«Bet šis jau ir pāri visam - tas ir ēdienā un izcepts! Gribu, lai Jūs informējat cilvēkus tālāk, jo, manuprāt, ir jābūt normām, kuras ēdināšanas uzņēmumiem ir jāievēro.»