Jāņa Eglīša Preiļu Valsts ģimnāzijā – izglītības programmas «Samsung Skola nākotnei» 2016. gada laureātu skolā – atklāta digitālā latviešu valodas un literatūras klase. Skolas izstrādātais pārmaiņu projekts, kas paredz iespēju skolēniem pašiem izvēlēties mācību vietu, laiku un tempu, tika atzīts par labāko 15 komandu konkurencē, iegūstot iespēju uzlabot mācību procesa nodrošinājumu ar Samsung tehnoloģijām 10 000 eiro vērtībā.
Rainis planšetē jeb digitālā latviešu valodas un literatūras klase
Preiļu skola izvēlējās modernizēt latviešu valodas un literatūras kabinetu, kurā izvietota 75 collu digitāla skārienjutīga tāfele, 30 planšetdatori un divi skaļruņi. «Mūsu latviešu valodas un literatūras skolotāja Silvija Kivko daudz un radoši izmanto tehnoloģijas mācību procesā, tādēļ arī viņas kabinets tiek aprīkots ar Samsung projektā iegūtajām ierīcēm, taču tās noteikti varēs lietot arī citi pedagogi. Digitālā tāfele un iespēja visai klasei izmantot planšetdatorus ļaus mācīšanos padarīt mūsdienīgāku un skolēniem saistošāku,» atklāj Preiļu Valsts ģimnāzijas direktore Ligita Pauniņa.
Laureātus uzrunāja Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis: «Man ir patiess prieks, ka jaunās ierīces, ko jūs ieguldīsiet izglītības procesā, dos lielu atdevi – jo 21.gs tehnoloģijām ir patiesa jēga tikai tad, ja ar tām strādā radoši un mūsdienīgi cilvēki. Un ar savu darbu jūs pierādījāt, ka tādi esat.»
Žūrijas vadītāja, bijusī Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile atklāja, ka «Preiļu skolas vienmēr ir bijušas starp labākajām Latvijā, un arī šī konkursa sasniegumi ir tam apliecinājums. Novēlu, lai visiem – skolēniem un skolotājiem – sadarbojoties izdotos mācību procesu padarīt aizraujošāku un mērķtiecīgāku, un lai tehnoloģijas radītu vēl nopietnāku bāzi skolēnu nākotnes izaugsmei un panākumiem.»
Katrs mācās savā vietā, laikā un tempā
Preiļu Valsts ģimnāzijas pārmaiņu projektu izstrādāja komanda trīs skolotāju un direktores sastāvā – tajā piedalījās Ligita Pauniņa, Juris Erts, Silvija Kivko un Ineta Ivanova. Viņu piedāvātais risinājums paredz jaunu pieeju mācībām, ļaujot skolēniem mācīties savā ritmā. Piemēram, kombinējot tradicionālo stundu apmeklējumu ar iespēju noskatīties tās video formātā, apspriest uzzināto domubiedru grupās, kā arī apgūt vielu individuāli sev piemērotā vietā, laikā un tempā.
Pilotprojektā piedalījās 9 skolotāji un 62 skolēni – lielākā daļa iesaistīto skolēnu atzina, ka mācību process kļuvis mūsdienīgāks, puse skolēnu mācību laiku izmantojoši optimālāk un ceturtdaļai skolēnu uzlabojušās sekmes.
Ligita Pauniņa stāsta, ka pārmaiņu projektu plānots realizēt trīs mācību gadu laikā, iesaistot visus skolēnus un vismaz 75% skolotāju. Pirmie soļi jau sperti: «Šajā mācību gadā mēs vairāk fokusējāmies uz skolotāju izglītošanu, uzkrājam materiālus, strādājam pie digitālās bibliotēkas izveides. Jau pavasarī dažu klašu skolēniem piedāvāsim mācību procesā aprobēt mūsu izstrādāto pārmaiņu projektu,» prognozē direktore.