Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Audi atklāj savu lielāko krosoveru. Lūk, Q8!

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Audi

Kā solīts, Detroitas auto šovā Audi parādīja savu jauno lielāko krosoveru Q8. Tas gan oficiāli tiek pasniegts kā konceptauto, taču droši var apgalvot, ka sērijveida modelis būtiski neatšķirsies, ja nu vienīgi iegūs durvju rokturus, mazliet vienkāršāku eksterjera dizainu un mazāk futūristisku salonu. Par logu rāmjiem gan nevaram būt droši.

Konceptuālais Q8 gabarītu ziņā ir lielāks par otrās paaudzes Q7. Tā garums ir 5,02 metri, platums - 2,04 metri, augstums - 1,7 metri, bet riteņu bāze - 3 metri. Tātad iespaidīgs auto, turklāt ar iespaidīgu bagāžnieku, kura tilpums ir 630 litru.

Audi dizaineri norāda, ka krosovera izskatā var meklēt atsauces uz vēsturisko mantojumu. Piemēram, platais un slīpais aizmugurējais jumta balsts, kā arī melnā josla starp aizmugurējiem lukturiem ideoloģiski ir tādi paši kā astoņdesmito gadu Ur-quattro kupejai. Citādā ziņā konceptuālais Q8 pārliecina ar 23 collu riteņiem, spēcīgu radiatora režģi, asi konturētiem lukturiem un lieliem gaisa savācējiem.

Par to, kādas tehnoloģijas atrodas zem prototipa ārējās čaulas, liecina uzraksts uz spoilera zem masīvā single-frame režģa. Tas ir e-tron un norāda, ka mašīnu uz priekšu dzen hibrīddzinējs.

Šajā gadījumā to veido 3 litru V6 turbo motors ar 333 ZS un 500 Nm un astoņu pakāpju Tiptronic automātā integrēts 136 zirgspēku elektromotors. Tam enerģiju dod 17,9 kilovatstundu baterija, ko iespējams uzlādēt arī no rozetes. Ar 7,2 kilovatu lādētāju tās pilnībā iespējams atjaunot apmēram 2 stundās un 30 minūtēs.

Hibrīdsistēmas kopējā veiktspēja ir 449 zirgspēki un 700 Nm, un tā dod iespēju 100 km/h sasniegt 5,4 sekundēs un maksimāli attīstīt 250 km/h. Pie tam Q8 e-tron var braukt arī elektriski; ja baterija ir pilna, auto bez kaitīgajiem izmešiem var nobraukt 60 kilometrus. Vidējais patēriņš tādējādi ir tikai 2,3 l/100 km, bet izmešu apjoms atbilst 53 g/km.

Konceptauto četrvietīgais interjers lielā mērā atgādina aktuālos modeļus. Tiesa gan, tam ir citādāks priekšējais panelis, kurā grozāmu pogu faktiski nav, kā arī citādākas konfigurācijas instrumentu panelis Audi Virtual Cockpit.

Nobeigumā var piebilst, ka 2018.gadā, kad iznāks sērijveida Q8, katram lielā vācu premium trio būs pa šādam auto, jo BMW jau sen ir X6, savukārt Mercedes-Benz neilgu laiku piedāvā GLE Coupe.

Uz augšu