Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

KIA mēģinās iedzelt Eiropas premium zīmoliem

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Kia

Naktī uz pirmdienu Detroitā Dienvidkorejas zīmols KIA atklāja iepriekš izziņoto, bet rūpīgi slēpto, sportisko fastback modeli. Vēl pirms neilga laika par tā eksistenci liecināja tikai silueta attēls, bet kopš svētdienas ir zināms ne tikai mašīnas izskats, bet arī tehniskie parametri, kuri liecina par KIA nodomiem mest izaicinājumu ar populārākajiem Eiropas premium segmenta zīmoliem.

Motoru pilsētā Detroitā svētdien dienas gaismu ieraudzīja KIA Stinger. Modelis, kura nosaukums no angļu valodas tulkojams kā dzelonis, ir pilnīgs jaunums korejiešu kompānijas modeļu klāstā un zīmola faniem sniegs nebijušas veiktspējas izvēles iespējas.

KIA Stinger ir konstruēta uz tehnoloģiskās platformas, kurā motoru paredzēts novietot priekšā, bet tā vilkmi novadīt aizmugurējiem riteņiem. Uz auto sportisko dabu norāda arī virsbūves proporcijas ar garu motora pārsegu, īsu priekšējo pārkari un fastback tipa aizmuguri, un ārējais dizains, kurā KIA raksturīgie sejas vaibsti sakombinēti ar itālisku aizmugures daļas dizainu. Zinošāks vērotājs noteikti piekritīs, ka vismaz lukturi pirmajā skatienā atgādina par Maserati.

Jaunais modelis ne vien izskatās sportiski, tas arī ātri brauc. Par gaitas īpašībām spriest varēs, kad būs gūti iespaidi kādā testa braucienā, taču motoru palete atklāj kompānijas nodomus. Tajā ietverti tikai divi benzīna motori, kuru jauda svārstās no 255 līdz 365 ZS. Mazākais skaitlis attiecas uz spēka agregātu ar 2 litru turbomotoru. Tā maksimālais griezes moments 353 Nm, bet dinamikas rādītāji pagaidām nav zināmi. Lielāko jaudu tikmēr attīsta 3,3 litru V6 turbo motors, un tā maksimālais griezes moments ir 510 Nm. Tas tiek pasniegts apgriezienu intervālā no 1300 līdz 4500 apgr./min, un ar šādi apgādātu auto KIA mērķis esot 100 km/h sasniegt 5,1 sekundē un maksimāli attīstīt 270 km/h.

Nav gan teikts, vai KIA šādu sprintu plāno nodrošināt ar pakaļpiedziņu vai pilnpiedziņu, jo arī tā būs pieejama, turklāt komplektā ar vilkmes vektorēšanas sistēmu, kas varēs piebremzēt katras ass riteņus ar mazāku saķeri. Klasiskās piedziņas modelim savukārt tiks uzstādīts paaugstinātas berzes diferenciālis, lai vairāk vilkmes saņemtu ritenis, kam spēcīgāks kontakts ar ceļu. Šobrīd ir zināma tikai ASV tirgum paredzētā dzeloņa specifikācija, un tā paredz, ka transmisija ir tikai viena - astoņu pakāpju automāts. Tā adaptīvās balstiekārtas (ja būs iegādāta) un citu agregātu darbību varēs vadīt ar braukšanas režīmu izvēles slēdzi un pozīcijām Personal, Eco, Sport, Comfort un Smart.

Standartā Stinger bāzes modelis ir apgādāts ar 225/45R18 izmēra riteņiem; Stinger GT modelim savukārt ir paredzēts lielāku riteņu komplekts (225/40R19 (priekšā) un 255/35R19 (aizmugurē)), kā arī Brembo bremžu sistēma ar ventilējamiem diskiem. Stinger iegūs arī plašu elektronisko asistentu klāstu, izplatītākās komforta funkcijas, kā arī 720 vatu Harman/Kardon audio sistēmu.

Pārdošanā ASV KIA Singer un Stinger GT nonāks šā gada beigās. Tas liek domāt, ka līdz Eiropai modelis, ja arī nonāks, tad tikai nākamgad.

Raksta foto
Foto: Kia
Nepalaid garām!
Uz augšu