Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

LDz prognozē kravu apmēra pieaugumu šogad; nozarē strādājošie tranzīta koridorā kopumā paredz kritumu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Lauris Nagliņš / LETA

AS «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) prognozē, ka šogad Latvijā pa dzelzceļu pārvadās vairāk kravu nekā 2016.gadā, savukārt nozarē strādājošie Latvijas tranzīta koridorā kopumā šogad prognozē kravu apmēra kritumu.

LDz pārstāvis Māris Ozols aģentūrai LETA atzīmēja, ka LDz ieskatā šogad kopumā pārvadāto kravu būs vairāk nekā 2016.gadā. Pērnā gada nogalē sākusies pozitīva tendence - bija vērojams liels ogļu kravu pieplūdums virzienā uz Latvijas ostām, pat radot vilcienu sastrēgums.

Savukārt Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš pastāstīja, ka tranzīta nozarei ar kravu apgrozījuma kritumu varētu būt jārēķinās arī šogad, tiesa gan, samazinājums, visticamāk, nebūs tik straujš kā 2016.gadā, tostarp ņemot vērā, ka atsevišķos 2015.gada mēnešos situācija vēl nebija slikta, kas ietekmēja kravu apgrozījuma krituma apmēru 2016.gadā.

Krūmiņš pauda cerību, ka kravu apgrozījuma samazinājums būs mazāks par 10%.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka pašreizējos sarežģītajos apstākļos, tostarp ņemot vērā Krievijas plānus arvien vairāk kravas virzīt caur savām ostām, aktīvi jāstrādā, lai meklētu jaunas kravas.

Arī Latvijas Ostu asociācijas izpilddirektors Kārlis Leiškalns aģentūrai LETA atzina, ka prognozes par 2017.gadu ir ļoti piesardzīgas. Visticamāk, kravu apgrozījuma kritums gaidāms arī šogad, taču mazākā apmērā nekā 2016.gadā.

Savukārt biedrības «Baltijas Asociācija - transports un loģistika» prezidente Inga Antāne aģentūrai LETA atturējās no konkrētām prognozēm par kravu apmēru šogad, norādot, ka kravu plūsma uz Latviju mainās dažādu apstākļu ietekmē, tāpēc prognožu izteikšana patlaban ir sarežģīta.

Vienlaikus arī viņa atzīmēja, ka tagad īpaši svarīgi ir strādāt pie jaunu kravu meklēšanas, tostarp visām nozarē iesaistītajām pusēm sadarbojoties un virzot vienotu Latvijas tranzīta koridora piedāvājumu potenciālajiem klientiem.

Aģentūra LETA jau rakstīja, ka 2016.gada 11 mēnešos pa LDz infrastruktūru pārvadāja 42,88 miljonus tonnu kravu, kas ir par 15,6% mazāk nekā attiecīgajā laikā 2015.gadā.

Savukārt Latvijas ostās pagājušā gada 11 mēnešos pārkrāva 56,95 miljonus tonnu kravu, kas ir par 10,9% mazāk nekā 2015.gada attiecīgajā periodā.

Svarīgākais
Uz augšu