TVNET tests: Renault Alaskan

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Normunds Avotiņš

Renault beidzot ir pašam savs pikaps - un kas par to, ka tas ir Nissan? Nu jau to ir trīs - Nissan Navara, Renault Alaskan un Mercedes - Benz X-Class. Tomēr, ja švābiem Navaras platforma ir tikai smagnējs tramplīns uz pilnveidotas konstrukcijas pikapu ar sešcilindru dīzeli un pašiem savu «automātu», Alaskan atļauti manevri tikai stingri alianses robežās.

 
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Kas tas ir?

Renault Alaskan ir tiešs Nissan Navara analogs, kas ražots tajā pašā rūpnīcā Barselonā.

Vienīgā redzamā deviācija no pamatmodeļa ir maigāks priekšpuses dizains un citādas virsbūves krāsas. Alaskan iespējas krasi ierobežo tā tirdzniecības areāls - tikai Eiropa plus Kolumbija - un utlitārās King Cab jeb «pusotru durvju» kabīnes trūkums.

Raksta foto
Foto: Renault

Citādi Alaskan ir franču Navara pilnā plaukumā -

2,3 litru četru cilindru dīzelis divās jaudas versijās, 160 un 190 ZS, mehāniska pilnpiedziņa ar pieslēdzamu priekšējo tiltu un pazeminātajiem ātrumiem,

kā arī topversijas Zen un Intens ar septiņu pārnesumu automātisko pārnesumkārbu.

 
Raksta foto
Foto: Normunds Avotiņš

Kā tas brauc?

Alaskan pārvietojas, stūrējas un mazliet kratās ļoti līdzīgi Navarai, kas ir tikai loģiski,

jo pieejamā Renault informācija un dīleri neziņo par kaut kādiem unikāliem regulējumiem. Vienīgā necilā iespēja kaut kā dažādot braukšanas pieredzi ir cita ražotāja riepu izvēle, tomēr, atšķirībā no sporta automašīnām, pikapiem tas parasti necik daudz nelīdz. Subjektīvi Alaskan šķiet mazliet līganāks par Nissan oriģinālu, taču loģisku iemeslu šādai atšķirībai gluži vienkārši nav. Arī dārgākajām Navarām aizmugurē lokšņu vietā ir komfortablākas spirālatsperes kā Alaskam Intens.

Raksta foto
Foto: Renault

Maksimālā komplektācijā pikapam ir ļoti noderīga 360 grādu kamera, praktiska ādas imitācijas sēdekļu apdare un firmīgi Pure Vision LED lukturi. Toties tam nav rezerves riteņa un bezceļa varoņdarbiem noderīgais pakaļējā diferenciāļa bloķētājs jāpasūta atsevišķi. Tomēr, ieskatoties citu lifestyle pikapu aprīkojuma listēs, paveras diezgan līdzīga aina. Ja šāda hromēta aparāta īpašnieks pārsitīs riteni vai iesēdīsies smiltīs, viņš nemeklēs domkratu vai trosi, bet gan izvilks jaunākā modeļa aifonu un sauks palīgā.

Raksta foto
Foto: Renault
 
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Kas to pirks?

Vienas izcelsmes, bet dažādu marku komerctransporta eksistenci pamato autoparku intereses, kā arī dīlera pieejamība konkrētajā reģionā. Par nelaimi Renault, Latvijā blakus tam visbiežāk tirgo arī Nissan.

Alaskan nepiedāvā sevišķas cenas priekšrocības, jo maksā tikpat, cik līdzīgi aprīkota Navara.

Un automašīnas ar šādu nosaukumu pasaule pazīst jau divdesmit gadus, kamēr Alaskan - knapi divus.

Raksta foto
Foto: Renault

Latvijā plašāku modeļa izplatību kavē arī Renault importētāja principi jeb lieki 45 kilogrami. Alaskan pilnā masa jebkurā komplektācijā ir 3045 kilogrami, kas automašīnas ekspluatācijas izmaksām pievieno 300 eiro gadā autoceļu lietošanas nodevas formā. Kamēr citu marku pārstāvji veikli izmanās samazināt savu pikapu pilno masu zem 3 tonnām, vienkārši samazinot sertifikācijas dokumentos automašīnas kravnesību (bet tam nepieciešama ražotāja piekrišana), Renault lepni pastāv uz saviem 1007 kilogramiem derīgās kravas - un tāpēc mūsu sīkajā pikapu tirgū stāv pie ratiem.

Renault Alaskan Intense cena ir 38 360 eiro, modeļa sākuma cena - 30 540 eiro.

Uz augšu