Viņš norādīja, ka šis gads nozarei bijis izaicinošs, to raksturoja krasas izmaiņas un lēzena attīstība apjomu ziņā. Gada pirmajā pusē nozares attīstību ietekmēja ļoti zemā piena iepirkuma cena. Tas veicināja negatīvu attīstību zemnieku pusē, kur dominēja jautājumi par finansiālo stabilitāti, tālāko pastāvēšanu un ražošanas pārtraukšanu. Gada otrajā pusē piena iepirkuma cena strauji kāpa, nozare sāka atveseļoties, bet patlaban tirgus ir nogaidošā pozīcijā, iepirkuma cenas ir ļoti augstas, kas attiecīgi ietekmē piena produktu sadārdzināšanos veikalos.
«Ja 2016.gadā Latvijas patērētājs baudīja ļoti lētus piena produktus, nākamajā gadā jārēķinās ar cenu pieaugumu,» atzina uzņēmuma vadītājs.
Viņš arī norādīja, ka nākamgad piena tirgū atsāksies izaugsme, kas gan nebūs strauja - 3%-5% līmenī. «Nozarē sagaidāma tālāka konsolidācija, kas būtu veicinošs faktors ražošanas efektivitātes un produktivitātes uzlabošanai, un attiecīgi - mūsu uzņēmumu konkurētspējas celšanai eksporta tirgos,» sacīja Staņēvičs.
Tāpat viņš prognozēja, ka koncerns 2017.gadā plāno straujāku izaugsmi nekā nozarei kopumā, proti, 5%-7% robežās, salīdzinot ar 2016.gadu.
«Nākamgad plānojam arī investīcijas Latvijas uzņēmumos divu miljonu eiro apmērā. Uzņēmums turpinās orientēties uz augstas pievienotās vērtības piena produktu un saldējuma ražošanu vietējam tirgum, eksporta iespēju paplašināšanu Eiropas, Ķīnas un Vidējo Austrumu virzienā, kā arī Latvijas uzņēmumu sadarbības attīstīšanu ar citiem grupas uzņēmumiem reģionā, lai veicinātu Latvijas kvalitatīvās piena izejvielas izmantošanu. Turpināsim attīstīt attiecības ar mazumtirdzniecības tīkliem un vietējiem piena piegādātājiem, kas ir nozīmīgākie partneri kvalitatīvu piena produktu un saldējuma izstrādē,» sacīja Staņēvičs.