TOP 10: Gada interesantākie konceptauto

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: TVNET kolāža

Kārtējais gads, pilnīgi nemanot, ir iegājis finiša taisnē, un tas nozīmē, ka atkal ir laiks atskatīties uz to, kas noticis, kas paveikts, kas redzēts, un vienlaikus arī uz to, kas mūs sagaida nākamajā gadā. Un ja ne nākamajā, tad pēc tam. Saistībā ar to piedāvājam jums atskatīties uz dažiem aizvadītā gada konceptautomobiļiem, no kuriem kāds ir vienkārši sapnis, bet cits - auto, kurš vēsta par lielām pārmaiņām.

 
Raksta foto
Foto: Opel

Opel GT

Ženēvas automobiļu izstādē 2016.gada martā viens no simpātiskākajiem konceptauto bija meklējams un atrodams Opel stendā. Tas bija auto, kas veltīts šā paša zīmola sešdesmito gadu ielas sporta automobilim GT. Nav teikts, ka konceptuālā GT kupeja reiz nonāks ražošanā, taču, domājams, ka reti kuram būtu iebildumi šādu braucamo redzēt uz ielas.

 
Raksta foto
Foto: Buick

Buick Avista

Gada sākumā Detroitas automobiļu izstādē General Motors koncerna uzņēmums Buick prezentēja konceptuālu kupeju Avista. Toreiz par auto neko diži daudz pateikt vēl nevarēja, tomēr tagad no Avista ārējā dizaina redzams, ka General Motors koncernā jau gada sākumā bija skaidrs, kā izskatīsies Opel jaunais flagmanis Insignia Grand Sport. Vismaz no priekšpuses. Kas zina, ja jau šāda līdzība frontālā skatā, tad varbūt drīzumā sagaidīsim arī Insignia kupeju?

 
Raksta foto
Foto: Peugeot

Peugeot L500 R HYbrid

Futūristiskais Peugeot L500 R HYbrid ir radīts, lai cildinātu kādu 20.gadsimta sākuma sacīkšu braucēju. Runa ir par Dario Restu, kurš, vadot Peugeot L45 ar vidēji 135 kilometriem stundā, izcīnīja uzvaru nu leģendārajās Indianapolis 500 sacensībās. Tas notika 1916.gada 30. maijā.

Ja kādam interesē, kas šim zvēram atrodas zem ārējās čaulas, tad dizaineri tam par piemērotu uzskata hibrīdsistēmu ar 270 zirgspēku iekšdedzes dzinēju un divus elektromotoru. Kopā attīstot 500 ZS un 730 Nm, hibrīdsistēma tonnu smago auto līdz 100 km/h teorētiski paātrina 2,5 sekundēs.

 
Raksta foto
Foto: Citroen

Citroen DS E-Tense

Ženēvas auto šovā Citroen parādīja, ka tā darbinieki neguļ rokas klēpī salikuši un gatavo ko stipri elektriski. Šoreiz gan tas nav Citroen, bet gan kompānijai piederošā zīmola DS konceptauto E-Tense. Jāteic gan, ka no ārpuses E-Tense ir visai drosmīgs, taču, zinot franču kompānijas iecienīto niekošanos ar virsbūves formām un neparastiem dizaina risinājumiem, sulīgi zaļo konceptauto varētu uzskatīt arī par sērijveida auto. Starp citu, lai tas brauktu, mašīnai uzstādīts elektromotors ar 402 zirgspēkiem un bateriju bloks, kas dod iespēju ar uzlādes reizi nobraukt 360 kilometrus.

 
Raksta foto
Foto: BMW

BMW 2002 Hommage

Šā gada maijā ikgadējā automobiļu skaistuma konkursa un izsoles Concorso d’Eleganza Villa d’Este ietvaros BMW parādīja BMW 2002 Hommage - veltījumu sešdesmitajos gados radītās 02 sērijas modelim ar turbo motoru, proti, 2002 Turbo. Šis auto paliks tikai prototips, bet par to bēda maza, jo tā bāze ir veikalā nopērkamais M2. Un, ja nu izdodas līdz tam aizsniegties, tad kādā prasmīgu tūninga meistaru kantorī var mēģināt iegūt prototipa ārējam izskatam līdzīgu rezultātu.

 
Raksta foto
Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz X klase

Viena zīmola auto transformēties un kļūt par cita zīmola mašīnu ir visai bieža parādība modernajā autobūvē. Pamatā jau tā notiek, lai samazinātu ražošanas izmaksas un vienkāršiem līdzekļiem dažādotu modeļu klāstu. Toyota, Peugeot un Citroen sadarbojas, lai izlaistu vizuāli atšķirīgus, taču tehniski ļoti līdzīgos Aygo, 108 un C1, bet Mercedes-Benz sadarbojās ar Renault, lai Kangoo kļūtu par Citan.

Tagad Mercedes-Benz ir īstenojuši sadarbību ar Nissan, kā pikapam Navara ir lemts kalpot par donoru jaunas X klases izveidei. Un tajā Mercedes-Benz iztēlojas divas dažādas modifikācijas - vienu, kas ir eleganta un vairāk piemērota pilsētai, un otru, ar kuru braukt pēc pirmās, kad vadītājs pārvērtējis spējas un iestidzis uz meža takas.

 
Raksta foto
Foto: Rolls-Royce

Rolls-Royce Vision Next 100

Šā gada vasarā Rolls-Royce prezentēja savu pirmo futūristisko auto kompānijas 112 gadus ilgajā pastāvēšanas vēsturē. Ja arī kādreiz ir bijis kāds prototips, tad tas ir tik piezemēts, ka taisnā ceļā varētu doties uz konveijeru. Rolls-Royce Vision Next 100 ir citādāks - tas ir pilnībā elektrisks un autonoms limuzīns ar augšup veramām durvīm un pie tām projicējamu sarkano paklāju. Un tagad tikai pasaki, ka tādu nevēlētos.

 
Raksta foto
Foto: Mercedes-Benz

Vision Mercedes-Maybach 6

Viens no nešaubīgi iespaidīgākajiem šā gada konceptauto ir Vision Mercedes-Maybach 6. Tas ir 5,7 metrus garš taču durvis ir tikai divas un ar atsauci uz tādiem auto kā 300SL Gullwing un SLS AMG - veramas augšup. Arī šajā mašīnā par piedziņas agregātiem izvēlēti elektromotori, turklāt tādu ir veseli četri, un kopā tie attīsta 750 ZS, ar ko pietiks, lai milzis līdz 100 km/h paātrinātos mazāk nekā 4 sekundēs. Un, tā kā viens no elektromobiļu raksturlielumiem ir autonomija, var atzīmēt, ka ar pilnām baterijām šis auto, ja vien būtu īsts un iegādājams, spētu veikt 500 kilometru.

 
Raksta foto
Foto: Cadillac

Cadillac Escala

General Motors koncerna greznākais zīmols Cadillac mainīs dizaina virzienu, un par to vēsta konceptauto Escala. Ar laiku tas kļūs par sērijveida modeli un modeļu hierarhijā ieņems vietu virs aktuālā CT6.

 
Raksta foto
Foto: Volkswagen

Volkswagen I.D.

Konceptuālais Volkswagen I.D. demonstrē vācu zīmola nākotni un apņemšanos izvērst savu elektroauto klāstu.

Ja salīdzina ar Golf, tad Volkswagen I.D. ir par 16 centimetriem īsāks (4,10 m), taču ar 13 cm garāku (2,75 metri) riteņu bāzi. Tādējādi I.D. salonā ir vairāk vietas nekā citos šāda izmēra auto, turklāt vajadzības gadījumā ir iespējams izbrīvēt telpu bagāžai ar 960 litru ietilpību.

Konceptuālajam elektromobilim ir ar aizmugurējo asi sajūgts 170 zirgspēku elektromotors, kurš nodrošina paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h astoņās sekundēs un 160 km/h maksimālo ātrumu. Motora barošanai domāts grīdā iebūvēts akumulatoru bloks, ar kura enerģijas resursiem reālajā dzīvē jānobrauc vismaz 400, bet ideālajā gadījumā 600 kilometri.

Uz augšu