«No jaunā konkursa, tā noteikumiem un gaitas, kā tas iet, ir diezgan droši, ka šī vieta netiks attīrīta. Gudrons vienkārši tiks ierakts dziļāk un nosegts, vai arī tiks radīta jauna piesārņota vieta,» pārliecināts ir zvērināts advokāts, «Skonto Būves» juridiskais pārstāvis Viktors Tihonovs. Viņš uzskata, ka «sarunu procedūras ietvaros viņi [Valsts vides dienests, VVD] tagad mēģināšot laikam noteikt, kāda būs sanācijas metode. Kāda sanācijas metode? Pašam VVD jāpasaka, kāda ir kārtība, kādā tam uzņēmējam ir jāstrādā.»
VVD norāda, ka arī «Skonto Būve» varējusi izvēlēties, ko ar izsmelto gudronu iesākt. Taču nosacījums, ka «Skonto Būve» pārstrādāto gudronu dedzinās «Cemex» rūpnīcā Latvijā, bija viena no papildu priekšrocībām, lai sākotnēji konkursā uzvarētu. Tomēr «Cemex» jauda izrādījusies nepietiekama. Tā galvenais uzdevums esot cementa ražošana, nevis bīstamo atkritumu dedzināšana. VVD ģenerāldirektore Inga Koļegova norāda: ««Skonto Būve» utilizāciju piedāvāja jau pašā sākumā. Tajā brīdī, kad «Skonto Būve» teica, ka viņi ar to tehnoloģiju nevar tikt galā un viņiem tika piešķirts papildu finansējums, tas tika piešķirts tādēļ, ka daļēji šo utilizāciju veica Vācijā. Salīdzinoši ar utilizācijas izmaksām «Cemex», utilizācija Vācijā bija vairāk nekā divas reizes dārgāka.»
Šobrīd Valsts vides dienestam jānovērš iespēja, ka līdzīga situācija varētu atkārtoties. Proti, jaunajam darbu veicējam jāsaprot, kāda viela dīķos skalojas un ko tieši ar to iesākt. Diez vai otrreiz izdotos Eiropas Komisijas amatpersonas pārliecināt, ka Inčukalna sērskābā gudrona dīķos atkal radušies neparedzēti apstākļi un attīrīšanai jāpiešķir vēl vairāk naudas vai darbi jāpagarina. Uz «de facto» jautājumu «Vai ir gaidāmi vēl kādi pārsteigumi?» vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards (NA) atbild: «Pārsteigumi? Pašreiz ir pieteikušies trīs pretendenti. Visi ir ļoti nopietni, pieredzējuši. Tagad uzdevums VVD ir šo konkursu novest līdz galam un izvēlēties labāko.»
Tuvāko mēnešu laikā noskaidrosies, kurš uzņēmums uzvarēs apmēram 25 miljonu eiro vērtajā iepirkumā. Vērtētas tiekot trīs kompānijas: Beļģijas uzņēmums «DEC NV», kā arī divi uzņēmumi no Latvijas (AS «A.C.B.» un pilnsabiedrība «Inčukalns», kurā ietilpst «EKO osta»).