Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

LDz iekārtoti ar advokāta Tihonova ģimeni saistīti cilvēki

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Lita Krone / LETA

Daugavpils domes deputāts no «Saskaņas» Dmitrijs Rodionovs pēc izglītības ir dzelzceļnieks un strādājis rūpnīcā. Pagājušajā gadā viņam paveicās, jo viņu uzaicināja strādāt «LDz Ritošā sastāva servisa»* mārketingā. Darbā saskaņieti pieņēma valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga. No nekustamā īpašuma jomas nākušās Bergas iecelšanu labi apmaksātā dzelzceļa uzņēmuma valdē skaidroja kā zaļo zemnieku (ZZS) samaksu «Saskaņai» par atbalstu Valsts prezidenta Andra Bērziņa ievēlēšanā. Satiksmes ministrs Uldis Augulis to kategoriski noliedza.

Kopš tā laika nomainījušās vairākas valdības. Šobrīd satiksmes jomu atkal uzrauga Augulis. Jauns prezidents ir «Latvijas dzelzceļam». To vada Edvīns Bērziņš, kurš valdē nonāca Auguļa pirmās ministrēšanas laikā. Berga pārcelta citur, bet Daugavpils deputāts no «Saskaņas» Rodionovs turpina saņemt algu ritošajā servisā. Rodionova amats pirms pusgada mainīts. Tagad viņš skaitās personāldaļas speciālists.

Jautājums: Kādi patlaban ir jūsu pienākumi?

Dmitrijs Rodionovs, Daugavpils domes deputāts (Saskaņa): Es jums jau atbildēju – darbinieku atlase. Pastāstīt par savu pieredzi. Bija tādi kursi organizēti.

Jautājums: Kurš pēdējā pusgada laikā ir izgājis jūsu kursus?

Rodionovs: Jūs zināt... es... teiksim tā... es neesmu tagad gatavs pateikt. Es neatceros.

Edgars Abrams dod jums darba uzdevumus?

Rodionovs: Tagad jā.

Kas jums jādara, piemēram, šonedēļ?

Rodionovs: Es jums nepateikšu. Tas ir komercnoslēpums.

Par «LDz Ritošā sastāva servisa» valdes priekšsēdētāju jūlijā kļuva Edgars Abrams. Viņš «Latvijas Dzelzceļā» sāka strādāt tikai šajā pavasarī. Abrams pēc izglītības ir vēsturnieks.

Jautājums: Kādus darba pienākumus veic Dmitrijs Rodionovs, Daugavpils domes deputāts no Saskaņas?

Edgars Abrams, SIA «LDz ritošā sastāva serviss» valdes priekšsēdētājs: Personāljautājumus.

Jautājums: Bet jūs zinājāt, ka viņš ir domes deputāts no «Saskaņas»?

Abrams: Nē, tas man arī jaunums.

Jautājums: Mēs jums pasakām šo jaunumu?

Abrams: Tieši tā.

Rodionovs ritošajā servisā atbild par kadru politiku, bet nevar nosaukt nevienu nesen amatā pieņemtu darbinieku. Bet tādu ir daudz, nesaistīti ar dzelzceļa jomu un daži pat bez augstākās izglītības. Rodionovam būtu bijis par to jāzina. Vai tas liecina, ka ar kadru politiku uzņēmumā viņam nav nekāda sakara?

Līdz ar Abramu dzelzceļā parādījies arī zvērināts advokāts Viktors Tihonovs. Tihonovs dzelzceļā ticis pie diviem ienesīgiem pasūtījumiem.

Dažas dienas pēc stāšanās amatā Abrams parakstījis līgumu ar Tihonova biroju par juridisko palīdzību tiesvedībā ar Valsts ieņēmumu dienestu. VID aprēķinājis «LDz Ritošā sastāva servisam» nesamaksātu pievienotās vērtības nodokli par vairāk nekā 100 tūkstošiem eiro. Kompānija izvēlējās tiesāties. Saviem juristiem Abrams pilnībā neuzticas, bet gatavs ārpakalpojumā Tihonovam maksāt 170 eiro. Stundā.

Šim advokāta birojam ir vēl viens pasūtījums par kopējo summu 14 000 eiro. Tihonovam jāvērtē Rīgas vagonbūves uzņēmuma «Baltija» sadarbības projekts ar Dānijas kompāniju par vagonu izbūvi. Kāpēc atzinums uzticēts tieši Tihonovam un kāda bijusi iepirkuma procedūra, vagonbūves uzņēmuma pārstāvis aicināja ar jautājumiem vērsties pie Abrama.

Guntis Innuss, SIA «Rīgas vagonbūves uzņēmums «Baltija»» valdes loceklis: To vajadzētu pajautāt mātes uzņēmuma vadītājam Abramam, viņš vairāk varēs pastāstīt, kā tika izvēlēts šis. Jo mēs paši neveicām cenu aptauju.

Jautājums: Tad to veica RSS valde?

Innuss: Prasiet, iespējams, viņi veica.

Jautājums: Un kāda ir summa? Varētu būt 14 tūkstoši?

Innuss: Varētu būt.

Jautājums: Kāpēc tika izvēlēts Tihonova kungs?

Edgars Abrams, SIA «LDz ritošā sastāva serviss» valdes priekšsēdētājs: Viņš ir pieredzējis. Tas bija daudzmiljonu projekts, starptautisks. Lai Latvijas valsti neievilktu kaut kādos neizprotamos projektos, tad mēs izvēlējāmies šādu. Viņam ir pieredze.

Jautājums: Kāda ir tā viņa pieredze?

Abrams: Starptautiskā tiesvedība.

Jautājums: Kura viņam ir bijusi?

Abrams: Uz doto brīdi nepateikšu. Bet tas ir Latvijā pietiekoši labi zināms advokāts.

Dzelzceļā iekārtoti arī ar Tihonova ģimeni saistīti cilvēki. Tihonova dzīvesbiedre un bērnu māte Baiba Treibaha ir «Latvijas Dzelzceļa» Nekustamā īpašuma direkcijas komercdarbības daļas vadītāja vietniece. Un viņas māsas vīrs Zigmārs Legzdiņš iecelts par ritošā servisa finanšu un ekonomikas direktoru.

Edgars Abrams, SIA «LDz Ritošā sastāva serviss» valdes priekšsēdētājs: Šis jautājums vispār mani pārsteidz, ka viņš ir rads.

Jautājums: Jūs nepārrunājāt šos jautājumus ar Tihonovu?

Abrams: Nē, mēs šos jautājumus nepārrunājām.

Jautājums: Un kā tā vieta pēkšņi kļuva vakanta?

Abrams: Jo mēs sākām uzņēmuma pārstrukturizāciju – reformu. Lai uzņēmums strādātu atbilstoši biznesam.

Gan Tihonovs, gan Abrams, gan Bērziņš bijuši iesaistīti Ventspils tranzītuzņēmumu pārņemšanā.

Tihonovs tranītzkaros nostājās Ventspils mēra Aivara Lemberga nometnē. Un centās nepieļaut ar Lemberga ietekmi saistītu cilvēku nomaiņu «Latvijas kuģniecībā». Viņu vidū bija arī Edvīns Bērziņš, tagadējais «Latvijas Dzelzceļa» vadītājs.

Kāda tiesvedība Londonā, ko aizsāka Lemberga oponenti, Bērziņu apsūdzēja par vairāku miljonu izkrāpšanu no Kuģniecības meitas firmas, slēdzot viltotus konsultāciju līgumus ar ārzonu firmām. Vai tā bija taisnība vai ne, tiesa nepabeidza skaidrot, jo prasību atsauca.

Gan Bērziņš, gan Abrams strādājuši vienās un tajās pašās Latvijas kuģniecības meitas kompānijās, kas pārvalda nekustamos īpašumus. Tomēr Abrams Bērziņu privāti nepazīstot.

2016.gadā piepildījušies draudi, par kuriem runāja iepriekš - Krievijas politikas dēļ par piektdaļu samazinājās pārvadāto kravu apjoms «Latvijas Dzelzceļā». Arī Abrama vadītajā Dzelzceļa meitas uzņēmumā apgrozījums pirmajā pusgadā saruka par 23 procentiem, jo kravu krituma dēļ samazinājās remonti un tehniskās apkopes.

Uzziņa:

SIA «LDZ Ritošā sastāva serviss» ir koncerna «Latvijas Dzelzceļš» meitas sabiedrība, kas veic dzelzceļa ritošā sastāva remontu, modernizāciju, apkopi un ekipēšanu, maģistrālo kravas un manevru lokomotīvju nomu, modernizāciju, kā arī nodarbojas ar degvielas uzglabāšanu un tās realizāciju dzelzceļa pārvadātājiem.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu